Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Snökaos lite varstans...

Av Helga - 5 december 2012 09:00


Idag är jag lycklig över att jag är ledig när jag hör om problemen i buss-, tåg- och flygtrafiken...


Några kollegor la ut en bild på FB när de står och serverar kaffe i en gate, på en flygplats i norr, i väntan på avgång, rejält försenade. Andra kollegor vittnar om att de inte kan komma ut till Arlanda då Arlandabussarna står still, tågen är försenade och taxi vägrar köra dit ut. Inge-kul-läge-då!


   


Igår gjorde jag en hel del julklappsinköp och shoppingen fortsätter idag. Lite har jag även köpt via nätet så nu är jag snart klar med inköpen. Armarna blev lååånga av alla kassar så ett depåstop hos mamma och pappa var perfekt innan jag tog mig hem igen. Mamma förstod att jag skulle vara frusen och bjöd bl a på glögg. Det var riktigt gott!


På tal om glögg så ska jag på "Afterwork" i eftermiddag. Vi är ett gäng kollegor som ses en gång per månad och idag blir det glögg för hela slanten.


Hoppas du har det bra och om du bor nånstans där det är snkaos tänker jag lite extra på dig!







 
 
trollmor

trollmor

5 december 2012 09:18

Här gnistar bara snön i kylan ! Förstår att det är kaos runt Stockholmstrakten. Mysigt med glöggkväll. Kramis

http://trollmor.webblogg.se

 
wiper

wiper

5 december 2012 19:15

Skönt att du är ledig i snökaoset. Min mans yngre bror bor i Västerås och där är det inget vidare just nu. Här har vi ett underbart väder med lagomt med snö och inte så kallt. Vad härligt att du fått köpt lite julklappar och sen fått varm go glögg hos din mamma.


Vad kul att du skall på Afer work. Det blir säkert jättekul. När jag arbetade så fanns det inget sånt. Det hette inte så i alla fall :))

Ha en fin och kul kväll
kramar


http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

6 december 2012 17:09

Usch ja vad denna snö ställer till det.

http://wessand.blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

10 december 2012 09:24

jag börjar bli trött på att skotta fram bilen... värmen strejkat också.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards