Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Hur blir man konsult?

Av Helga - 25 januari 2011 06:00


Jag är ute på turné igen och flyger hela dagen idag och imorgon. I kväll blir det hotelliv igen...


Jag har tänkt på det där med att jag bor så mycket på hotell. Jag kanske skulle kunna ställa upp som hotellkonsult och tala om för hotellägarna vad jag som hotellgäst uppskattar/ inte uppskattar på ett hotell. Jag är inte såå dyr... så hör gärna av er ;)



Familjen skulle ju ut och äta tillsammans igår kväll. Hur blev det med det?


Det blev inget... så typiskt vår familj som aldrig kan samlas samtidigt nästan pga ungdomarnas många träningar... Vi får skjuta på nöjet helt enkelt! Tjejlunchen blev ändå av så Uppsalas krogvärld fick ett litet bidrag till kassan trots allt...


Vi ses och hörs i en burk nära dig snart igen...


 
 
Åsa

Åsa

25 januari 2011 08:38

Lysande affärsidé! Sälj in den. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

25 januari 2011 16:56

Haha, kanske det :)

 
Stattinskan

Stattinskan

25 januari 2011 08:39

Men vilken toppenidé - på allvar liksom :-D
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

25 januari 2011 16:56

Då får jag hoppas de snart står i kö för att anlita mig ;)

 
wiper

wiper

25 januari 2011 09:41

Nästa gång jag skall ut och resa så får jag rådfråga Konsulten Helga ;) häftig att ha fått besöka så många hotell och länder. Du måste vara en omtyckt flygvärdinna för du är både trevlig och rolig. Vad kul med tjejlunch på bra krog.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

25 januari 2011 16:55

Tack Wiper, du är för go' !!!

 
Eva

Eva

25 januari 2011 10:42

Flyg lugnt!

Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

25 januari 2011 16:55

Det lovar jag ;)

 
Ingen bild

-Nena-

25 januari 2011 15:21

Det tycker jag låte som en alldeles bra idé =)

Ha det bra uppe i det blå

Helga

25 januari 2011 16:54

Tack, dagen har varit varierande...

 
Kimmie

Kimmie

25 januari 2011 17:35

Låter som en bra idé - du får ju se en hel del hotell.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

25 januari 2011 22:30

ja det tycker jag du ska göra bli hotellkonsult....en del behöver få höra lite hur saker och ting uppfattas

http://glitteroga.blogg.se

Helga

26 januari 2011 12:30

Hihi, tack Britten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards