Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Hon vaknar väl nån gång?...

Av Helga - 4 oktober 2010 08:14


Idag är det dotterns tur att stanna hemma från skolan och förkylningen har nu hälsat på hos alla i familjen. Jag får lite sällskap här hemma idag och det är ju trevligt! Visserligen sover tonåringen igen nu, men hon vaknar väl nån gång ;)


I lördags åkte maken, sonen och svärmor till skogs och kom hem med 25 liter svamp. Vi rensade och vi rensade och nu ser det ut så här hos oss;


 

Vi torkar en del... 

Här förväller vi en del och steker en del...


På söndagen blev det en hel del sport. Först var det en basketmatch där dottern spelade och sedan såg vi en träningsmatch för herrlaget.


Jag hörde en rolig grej på radion imorse. Blunda om du är känslig för småsnuskiga historier...


"Om man skadar snoppen på jobbet får man skadestånd då"?

  

 
 
-Nena- fnissar

-Nena- fnissar

4 oktober 2010 08:46

Mycket förkylningar nu överallt tycker jag.
Krya på er där hemma.

http://nena.bloggagratis.se

Helga

4 oktober 2010 08:57

Tack tack - vi gör vårt bästa för att pigga på oss!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 oktober 2010 10:36

Hej Helga. Oj så mycket härlig svamp du fått hem.en drygt rensa och göra i ordning men guld att ta fram sen till senhöstens och vinterns myskvällar.
kanske. Förkylningar sprider sig som en löpeld så de tär dotterns tur nu jaja men det går över är skön att veta
Och du jag blundade inte skrattar gott åt historien den var de med.Krya på er nu då båda två.ps såg "dansande" flygvärdinnor med säkerhetsgrejorna skratt.. tänkte på dig då men jag tror inte det var ert bolag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

4 oktober 2010 13:39

Jag har också sett den videon... Den var rolig men det känns lite oseriöst för mig om det är på riktigt!

 
Sussi

Sussi

4 oktober 2010 10:39

Stackars.. Hoppas förkylningen går över fort!

Torkat svamp har vi aldrig gjort. Har du det i såser sen eller?
Vi fick dock två påsar förvälld svamp igår. Mycket uppskattat :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

4 oktober 2010 13:38

Torka är perfekt om man inte har så mycket plats i frysen. Den förvaras torrt i en glasburk t ex och kan smulas ner i såser eller läggas i vatten för att sedan delas stekas...

 
Susjos

Susjos

4 oktober 2010 11:29

Tack för gratulationen! Ja, visst är det så att åren springer fram....svårt att förstå att man har blivit 50 ???? Men men,det är bara att gilla läget!
Oj så mycket svamp ni har hittat, Mums!
Hoppas nu att förkylningen snart ger med sig!
Kram!

http://susjos.blogspot.com

Helga

4 oktober 2010 13:36

Nästa år är det min tur att inte fatta ur gammal jag blivit ;)

 
Åsa

Åsa

4 oktober 2010 12:23

Svamp är kul men rensningen är inte ritigt lika rolig...

http://wessand.blogg.se

Helga

4 oktober 2010 13:33

Vi fick dela upp rensningen på två dagar så det inte skulle bli för tråkigt!

 
Ingela

Ingela

4 oktober 2010 19:52

Herre jä..ar vad svamp! Här hann det frysa innan det blev svamp o tala om :(
Hoppas ni kryar på er snarast.
Kram

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Helga

5 oktober 2010 09:15

Vad synd! Här har vi haft frostnätter men ganska lätt frost ändå...

 
Ingen bild

bettan

4 oktober 2010 21:11

Oj vad svampar,så flitiga ni har varit!
Jag förstår att det är mycket jobb som ligger bakom med rensning o så.Själv äter jag inte svamp av nåt slag,så plockat har jag aldrig gjort.Men plockat lingon o rensat..o det är inte kul alls,men GOTT!
Krya på er...

Helga

5 oktober 2010 09:15

Åh, lingon är ju också härligt! Det blev inget plockat för mig i år...

 
Stattinskan

Stattinskan

5 oktober 2010 07:40

Haha, jag ÄLSKAR ordvrängeri :-)
Ojoj, vad med svamp. Du kan nästan ställa dig och sälja på torget ju :-)
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

5 oktober 2010 09:12

Sonen, som verkar ha entreprenören i sig, började genast räkna på vad han skulle kunna tjäna om han sålde på Fyris torg i Uppsala ;)

 
wiper

wiper

5 oktober 2010 09:04

Det är trist när förkylningarna slår till. Verkligen mycket svamp. Jag har aldrig plockat svamp i hela mitt liv så jag är nog lite konstig ;) det är mannen i huset som är bra på allt sånt. Vad härligt det ser ut med svampen i kastrullen. Fräckiskortisen var kul :))

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

5 oktober 2010 09:12

Jag tycker iaf att det är roligt med svamp. Både att plocka, rensa (i lagom mängd) och äta ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards