Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Vill du gå med mig på en rundvandring?...

Av Helga - 5 maj 2010 09:00


Jag var nyligen i Sundsvall och hade några timmar att "slå ihjäl"... Jag gillar att strosa runt och titta så det passar mig bra. Att shoppa för shoppandets skull har jag totaltröttnat på - jag har nog aldrig gillat det...


Så här blev mina timmar i Sundsvall...


Frukost på hotellrummet. Det fanns vattenkokare och en smörgås hade jag med mig. Jag brukar inte gå till hotellfrukosten och det beror på att vi ofta har landat så sent att jag behöver sova ut.


Sedan blev det en promenad längs med åkanten... (klicka för större bilder)

      


Det växte fina blommor där längs min promenadväg också...

    


Sedan gick jag och åt lunch på IN-gallerian. Den här gången åt jag på restaurang Afmidor som alltid har vällagad mat med nordafrikansk/ arabiskinspirerad mat. Det enda som jag hakar upp mig på med det här stället är mannen (ägaren?) som alltid sitter och hänger vid ett av borden medan de andra jobbar och sliter.


Därifrån gick jag sedan till Åhléns och köpte två nya vaxdukar som jag ska ha utomhus. En till landet och en att ha hemma.

  


Orkar du gå med mig en bit till så går vi till Kulturmagasinet...

  

Där satte jag mig och vilade en stund. Biblioteket ligger i den här byggnaden så jag läste några tidningar. Allt om Resor och Ica-kuriren...


Efter allt detta hann jag tillbaka till hotellrummet en stund innan det var dags att dra på sig uniformen igen och göra sig redo för ännu en dag i "tuben".


På en av flygningarna igår  hade vi en mycket känd författare som satt och läste manus ombord. Tänk om jag bara råkar komma över det däringa manuset... Då skulle jag kanske både bli berömd och rik. Eller hamna i finkan?

   

 
 
Daniel

Daniel

5 maj 2010 09:08

Tack för en HÄRLIG runda!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

5 maj 2010 09:09

Underbar vårpromenad.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

5 maj 2010 09:48

Det du gjorde är ju också trevligt men jag tror vi båda vet vad jag hade gjort där!!?? hihi
Jomenvisst.. jag hade shoppat ;)

Det där stället jag skrev om ligger mittemot Årstahallen I Årsta Centrum..
Det fanns något för alla smaker och dessutom billiga barnkläder..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
britten sa..

britten sa..

5 maj 2010 10:08

tänk att det finns så mycket att titta på i Sundsvall...åker oftast bara förbi Sundsavll på väg upp eller så stannar vi I birsta köpcentrum för att proviantera och då tänker jag alltid på att det luktar så illa i Sundsvall..men jag kanske måste ge Sundsavll en ärlig chans...

http://glitteroga.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

5 maj 2010 11:03

En sån härlig promenad, kul för oss här på bloggen att få tjuvkika utan att faktiskt vara där.

http://kimmietid.blogspot.com

 
wiper

wiper

5 maj 2010 17:04

Nu blir jag nostalgisk. Jag är född i Sundsvall och tillbringade mina första 26 år där så jag vill gärna gå en rundvandring ;)

Kulturmagasinet brukar jag alltid besöka när jag reser dit. Där var det förut magasin för last från båtar mm. Det var en sjöfartsstad när jag växte upp med fullt hamnliv. Det var tider det.

Roligt skrivet på slutet om författaren ;)

Fina vaxdukar du köpte.

Hoppas du får en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

5 maj 2010 20:01

Shoppar bara när det är totalt nödvändigt så jag följer mycket heller med din på din sväng. =)

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

6 maj 2010 07:33

Passa på att titta in där då. Fast jag vet inte om det är tillfälligt dom ställt upp allt eller om det är tänkt att det ska vara billiga kläder där nu?

Ha en fin fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

6 maj 2010 09:37

Daniel; Tack själv för att du ville hänga med :)

Hannele; Tack Hannele :)

Sussi; de har säkert fina ljus i Sundsvall också ;). Tack för tipset om affären...

Britten; Det är helt OK där... Birsta har verkligen växt - vi passerar på väg till/ från flygplasten. Otroligt mycket affärer...

Kimmie; Kul att få visa lite ;)

Wiper; Vad roligt att du kommer från just Sundsvall... Det är ju ett fint läge nära vattnet.

Åsa; Jag var ändå inne en sväng på myrorna. Man kan ju alltid titta och loppis älskar jag :)

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards