Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

ABBA-minne...

Av Helga - 17 mars 2010 08:00


Vad roligt att ABBA valts in som medlemmar i rockens Hall of fame. Det skulle man inte ha trott då på 70-talet när Svenskarna älskade att hata gruppen. Jag var själv tonåring då när ABBA var som störst och hade alla deras LP-skivor. Jag har nog kvar dem ännu faktiskt - någonstans på vinden...


Jag har ett ABBA-minne hämtat från min flygvärld...


För många många år sedan när jag jobbade för inrikesbolaget Linjeflyg hade jag med Frida ombord på vår Focker 28. Hon var stilig och trevlig minns jag och hon hade fått en gångplats bredvid en äldre dam. När det gått en stund kom Frida framrusande till oss i galley eftersom damen hade råkat spilla ut sin öl över Fridas jeans. Vi hjälpte henne så gott vi kunde med att torka. Trots den här olyckshändelsen höll sig ABBA-Frida hur lugn som helst.


Björn Ulveus har jag också sett på Heathrow en gång. Ja, ja jag vet. "Jag mötte Lassie"... Hade jag haft ett autografblock med mig i tjänsten genom åren hade det varit fulltecknat för längesedan. Jag skulle ändå aldrig vilja trycka upp ett autografblock i ansiktet på de kändisar jag möter - de får vara i fred.


  

Flyg · Minnen · Musik
 
 
Kimmie

Kimmie

17 mars 2010 09:31

ABBA var mina stora idoler som barn och musiken håller än tycker jag. Jag såg dem 1974 live i Malmö Folkets Park när de vunnit med Waterloo. Då var jag tio år och helt överlycklig =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 mars 2010 11:10

själv lyssnade jag på David Bowie och andra..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 mars 2010 11:35

Hej Helga. Ja tänk att de har valts in där det är stort det,En grupp från lilla Sverige, Men de har ju gjort så enormt mycket musik, Olika sorters med.Men då det begav sig var man kluven man tyckte inte de var bra nog? Lustigt hur man var då,Ja är nog bra att låta kändisarna få vara ifred måste vara jobbigt att jämt vara påpassad. Lycka till med dina odlingar som grott då! Jag skulle sått i morgon men efter detta snöfall som kom inatt o i morse så tappade man lusten suck

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
helga

helga

17 mars 2010 13:29

Kimmie; Vad kul att du fick se dem live då.

Hannele; Min syster som var 4 år äldre lyssnade också på Bowie...

Filifjonkan; Jaså, har ni fått snö nu igen... inte så kul... nu vill ju bara ha sol och värme. Bara inte för fort för då blir det vattensjukt här.

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

21 mars 2010 21:24

Kan förstå att du träffar massa kändisar. Nån storfavorit som du haft i ett flyg?

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

22 mars 2010 08:05

Åsa; Ja ibland blir man ju lite extra glad som när Pugh är ombord, Robyn (stavar hon så?), kungligheterna, Per Gessle t ex. Jag har haft en nobelpristagare ombord också José Saramago...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Stevie

Stevie

10 mars 2013 15:42

Synd bara att ABBA inte sjöng LIVE (bortsett från Melodifestivalen och Eurovision Melodi Grand Prix) när de turnerade i Sverige 1974. Även tidningarna poängterade detta dagen efter Malmö konserten.
:(

http://esthonianangel.bloggplatsen.se

Helga

10 mars 2013 15:58

Det visste jag inte... ja, det var ju synd! Tack för din kommentar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards