Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Är man sportförälder eller är man...

Av Helga - 5 mars 2010 08:08


Det har packats väskor här hemma med basketskor, knäskydd, sportkläder, luftmadrass, pump, kudde, mellanmål, fysikläxa osv. Dottern ska resa direkt från skolan till en stad några timmar söderut för en helg i sportens tecken. Igår kväll insåg vi att vår bästa luftmadrass gått till de sälla jaktmarkerna så det blev till att fara iväg i all hast och köpa en ny. Det var osedvanligt lugnt ute på gatorna då eftersom det var värsta snöstormen ute - IGEN. Ingen vill väl ut under sådana förhållanden... Idag blir det äntligen en solig dag och det känns bra när dottern och hennes kompisar ska ut på vägarna.


Vi har varit försäljare ett tag nu... saker ska säljas för att finansiera dottern och hennes lags resa till Grekland i sommar. Idag ska vi lämna ifrån oss Newbodylistan (underkläder mm) och då ska vi koncentrera oss mer på att sälja trisslotterna som vi har kvar...

  


Här tar jag mig en kopp kaffe och myser...

    


Den galne Rumänen som mördade en flygvärdinne-kollega har erkänt nu. Läs mer här...

 
 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

5 mars 2010 08:59

Suck, dessa saker som ska säljas, skåpena fulla av kakor, som inte ens barnen ville äta, kalendrar till hela släkten. Ibland kunde vi förhandla och ge riktiga pengar i stället..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

5 mars 2010 14:15

Här är det också tid för klassresor och annat. Mycket som ska säljas, discon som ska arrangeras och pengar som ska in.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

5 mars 2010 19:36

Det är så hemskt det här med mordet. Var han verkligen tvungen att mörda henne??? Ett rån kan man väl utföra ändå! Det känns så fruktansvärt onödigt!!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

6 mars 2010 12:21

Hannele; Mycket säljande och fixande är det ...

Åsa; Huvvaligen...

Sussi; Ja, hemskt onödigt. Jag kommer aldrig att våga öppna min hotellrum igen om det knackar på.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele föreslår

Hannele föreslår

9 mars 2010 14:57

Istället för att "sälja" en kakburk för 50 kr för klubben, ger man 10 kronors vinst direkt till klubben. Enda som tjänar på dessa prylar, är dessa konstiga företag...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

9 mars 2010 16:07

Hannele; Men tränaren vill att tjejerna ska förstå att föreningen är ideell och att man måste jobba för pengarna...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

13 mars 2010 11:13

då kan man göra som scouterna: man diskar och städar hemme och får ett märke... (pengar)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

13 mars 2010 19:12

Hannele; Bra idé - ska föreslå det...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards