Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2009

Av Helga - 11 november 2009 17:04


Nu är det myspys på ett hotellrum...


Förkväll på TV, en kopp kaffe, kvällstidning och min minidator i knät. Imorgon stiger vi upp i ottan och flyger vidare..


Jag hade glömt mitt läppglans hemma idag och det kändes superjobbigt (I-landsproblem) - man blir fort torr om läpparna. Mina kollegor skojade med mig och sa att det  borde vara ett "no go item"... Så brukar vi säga om utrustning ombord på flygplanet som man inte får lämna Arlanda utan.Kyss


Nu har jag iaf säkerställt att läpparna ska hålla sig så där lagom glansiga och mosiga som jag vill ha dom. Jag har varit ute och inhandlat ett nytt läppglans. Borde inte det ingå i standardutrutningen ombord egentligen?


 

Av Helga - 11 november 2009 08:15


Hjälp oss arma människor som just fått mail om att det måste samlas in pengar även till dotterns lag. Vi säljer ju just nu kakor men det är till en skolresa. Till föreningen ska en ansenlig summa betalas varje termin, cuper kostar pengar och så planeras en utlandsresa till våren... Nu blir det väl mera kakor att kränga, caféförsäljningar, trisslotter, plastpåsar och underkläder - HJÄLP!!!


Nu till något helt annat;


Jag såg en tjej på en moppe igår. Det är ju ganska normalt...


Det som inte var normalt var att hon SMS:ade trots att hon körde i full fart. Vad sägs om det? Är man smart och duktig då eller är man helt ute och cyklar (åker moppe)?


Res-bloggen


Orkidé i köksfönstret  

Hemma hos mig...


Av Helga - 10 november 2009 08:45


Nu är det slut på friden

dags att dra på sviden.

Ut på tur jag drar

inom  en framtid snar.

Vart jag hamnar är ej klart

men det ringer säkert snart...


Du får ursäkta men jag tränar lite på julklappsrimmen för att komma i form till slutet av december Flört


Jag åt en supergod fyrarätters lunch på "Amazing thai" igår med en kompis. En hel del snack hann vi också med. Den här väninnan har en liten nystartad butik som heter Raggadoll. Vi satt och spånade lite kring sortiment, adventsförsäljning och olika sätt att marknadsföra sig. Det verkar roligt och läskigt att kasta sig ut i ett projekt som detta.


Jag fick också inhandla de första julklapparna igår. Även om listan är lång, innan jag är i närheten av klar, känns det bra att ha börjat iallafall.


Jag läser på expressens hemsida om nya sovstolar som är under utveckling på Air New Zealand. Finns denna finess för crewsäten också?


Res-bloggen


tavlor raggadoll     



Av Helga - 9 november 2009 08:30


Nu börjar jag fundera lite på julklappar...


Det är en bra bit kvar till jul men ju närmare vi kommer desto mer hets blir det i butikerna. Idag ska jag luncha med en kompis på stan och innan det ska jag passa på att fixa några klappar. Sonen vill i stort sett inte ha några paket utan hellre pengar som han kan shoppa för själv, men dottern har en del önskemål.


Jag besökte en inredningsaffär (Fullerö Handel) i lördags tillsammans med maken och svärmor och den ligger på landet utanför Uppsala. Jag kommer att skriva mer om den i min andra blogg.


Dottern håller på att göra klart den sista siluetten på sin vägg (bild kommer snart). Jag har tidigare haft ett inlägg om detta här i bloggen om du vill se.


tomte 4  

Han kommer ju ändå ganska snart...

Av Helga - 8 november 2009 19:35


Idag har sonen och maken varit i Stockholm där den yngre av dem spelade match...


Dottern softade hela dagen och det var hon verkligen värd. Hon går i nionde klass och det är stenhårt plugg som gäller nu. Två prov till i veckan som kommer så det är bara att ta nya tag.


Jag hälsade på hos mamma och pappa idag för att fira far. FAR är RAR och har så alltid varit! Tack för det pappsen om du läser här... Det blev bullar, småkakor och äppelpaj och till slut stod magen i fyra hörn. Det fick lov att bli en kvällspromenad för att gå bort något hekto. Maken och dottern följde med ut och det är mysigt att spankulera omkring samtidigt som man hinner med att prata med varandra.


Snart är ännu en helg förbi... vart tar tiden vägen egentligen? Har den gått runt hörnet?


Resa i Sverige-bloggen


väckarklocka  

Av Helga - 7 november 2009 09:53


Idag är en skön dag, en tyst dag, en ledig dag... Inte så många måsten...


Jag ska hitta på någon bra liten present till pappsen bara. Det är ju Fars dag imorgon, om du nu skulle ha missat detta faktum.


Mycket dagar är det nuförtiden... kanelbullens dag, kladdkakans dag (OBS! idag), tulpanens dag, internationella vaginadagen (!), kramens dag, tangons dag, lutfiskens dag, paltdagen osv, osv... Här hittar du listan på årets temadagar. Skriv ut den så du inte missar något som kan firas Kyss


Hallen är full av kakor och kolor som ska krängas under de närmaste veckorna. Det är bara för dottern att ta tjuren vid hornen och sätta igång. Ikväll har hennes klass sitt Halloweendisco på skolan och då får vi hoppas att de tjänar en hacka på det också...


Ha en skön lördag!


Mera bloggande här


stol ute krn  

En bild från Kiruna...

Av Helga - 6 november 2009 08:00


Vi satt i hotellreceptionen och snackade lite innan pick-up igår. Det var kabinbesättningen och två piloter som satt där och väntade på taxin. Vi kom in på det här med att det kan gå galet nu när alla hotellnycklar är kort och inte som gamla hederliga nycklar.


En av piloterna berättade att en flygvärdinna nyligen hade fått en felprogrammerad nyckel på ett hotell. Hon hade kommit in på det rum som hon trodde hon skulle ha och mött en spritt språngande naken pilot i hallen.Han fann sig snabbt och sa;


- Jag sa ju att vi skulle ses i baren om en stund.

 

Den där historien fick vi ett gott skratt åt och jag undrar fortfarande om det är sant eller en skröna. Det finns gott om historier som går runt på flygbolaget som bara blir bättre och bättre ju fler som berättar dem vidare.


Resa i Sverige-bloggen


  

Av Helga - 5 november 2009 10:26


En skön start på dagen får jag idag.


En hotellsäng, morgon-TV, en kopp kaffe, en smörgås.  Lite senare en kopp kaffe till och en morots- och banankakebit som jag hade med mig hemifrån...


Flyger sedan omkring hela eftermiddagen och kvällen...


Min andra blogg


novemberkaktus  


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards