Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Ska vi byta, ska vi byta grejer, ska vi byta grejer med varann...

Av Helga - 8 oktober 2009 09:15


I förrgår kväll kom maken upp på övervåningen efter att ha sett klart på ett TV-program. Han undrade var resten av familjen var. Han blev rätt så snopen, när han rusade in i dotterns rum, eftersom hon somnat redan vid niotiden. Sonen sov också som ett barn och jag hade släckt men inte somnat riktigt ännu. Anledningen till att vi var så trötta var att jag hade stigit upp klockan fyra på morgonen och att sonen och dottern gått upp vid sex på morgonen. Dottern prao:ar fortfarande några dagar till och sonen har en praktikplats som också kräver tidig uppstigning. Dessutom tränar ju båda barnen och är aktiva så det krävs ordentligt med sömn.


Igår lyssnade jag på meteorologen Madeleine Westins sommarprogram på min MP3. Hon pratade en hel del om hur vi konsumerar i Sverige och i övriga västvärlden och vad det gör för miljön. Hon tyckte vi skulle skriva upp sånt som vi köper på en lista (inte mat och måste-saker) och sedan stryka det som inte är absolut nödvändigt att köpa för att se hur mycket vi konsumerar egentligen och om vi kan minska ner listan. Jag hörde också på ett annat radioprogram att det blivit inne att "swoppa", dvs byta saker med varandra. Det måste ju vara en kanonlösning för den som ändå vill ha saker titt som tätt. Det finns flera sajter där man kan byta grejer, bl a den här; Swoppers


Häromdagen lånade vi en DVD av en bekant och vi såg äntligen "Slumdog millionaire". Det var en jättebra film som jag tycker du ska se om du inte redan gjort det...


Den andra bloggen


gul svamp  

 
 
Kimmie

Kimmie

8 oktober 2009 09:55

Visst är det en klok idé att inte bara hålla på och köpa och sedan slänga. Vi har sålt mycket prylar på loppis och via blocket och även gett bort mycket. När sonen var liten tog vi över en del leksaker och barnmöbler från hans kusiner - mycket praktiskt.

http://kimmietid.blogspot.com

 
DEN GALNA MAMMAN

DEN GALNA MAMMAN

8 oktober 2009 10:15

ja visst är det spännande jag är verkligen jättenyfiken nu på vad han skriver om oss och hur boken blir glömde fråga när den ev skulle vara klar men det lär jag ju märka :)

http://www.metrobloggen.se/trygg

 
Pisan

Pisan

8 oktober 2009 10:27

Jättebra idé det där med swopping! Tänk vad man kan spara på miljön om man går över till detta mer och mer. Önskar dig en fin torsdag vännen! KRAMEN! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
helga

helga

8 oktober 2009 11:09

Kimmie; Jag tror många gjort som du förut, men dettas med sajter för byten är ju lite nytt...

Den galna mamman; Du får skriva i bloggen när det är klart så vi vet.

Pisan; Bra för miljön och plånboken :)

http://helga1.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

8 oktober 2009 14:43

Hejsan ! Och Grattis i efterskott på Birgittadagen!
Nix,har inte sett den filmen ännu,men den finns på min lista "att se".
Må så gott!

http://susjos.blogspot.com

 
margit

margit

8 oktober 2009 16:42

Ja det var tidigt ni steg upp! Jag låg till klockan var över 9 i morse. Men jag skall ju jobba i natt...så då gör det inte så mycket..

http://margitholm.blogg.se

 
Sussi

Sussi

8 oktober 2009 20:29

Förstår om han blev lite paff.. det hör ju verkligen inte till vanligheten att undommar somnar så tidigt :-)

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele på ön Hisingen

Hannele på ön Hisingen

8 oktober 2009 21:12

Byta saker har jag alltid gjort och lånat ut grejer, som bara ligger hemma. Vi somnade också tidigt i går :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

8 oktober 2009 22:04

Susjos; tack! Du är den första som gratulerat mig på min namnsdag för mitt andranamn...

Margit; Ska man jobba natt är saken helt annorlunda...

Sussi; Nej, men nu är de så trötta så de somnar ovaggade...

Hannele; Himla smart att göra så... Skönt ibland också att somna tidigt!

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards