Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Det svarta fåret...

Av Helga - 11 maj 2009 08:49


Helgen gick så fort och idag är det dags att dra på blåstället och börja jobba igen... dock har jag ledigt hela förmiddagen och tänker njuta av den.


Igår kväll blev det köpt pizza till middag. Jag tror inte någon av oss tyckte att det var särskilt gott, men efter en heldag ute vid stugan var det vad vi pallade med att fixa...


Maken och jag tog oss en kvällspromenad i lördags och inte långt från där vi bor finns de här söta lammen...


bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


 


 
 
Micke

Micke

11 maj 2009 09:08

Ung företagsamhet :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
britten

britten

11 maj 2009 09:55

vi äter sällan pizza oh när vi gör det blir vi oxå besvikna.....härligt att promenera bland lamm...ha go da...

http://pyrobritt.blogg.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

11 maj 2009 10:05

Haha, blåstället, lam är gott.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

11 maj 2009 10:24

Vi brukar också göra så ibland. Köpa pizza fast ingen egentligen tycker att det är så supergott. Men som du sa, det man orkar med just då. =)

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 maj 2009 10:27

Hej på dig jaha så du är redan luftburen du.:)
Kan man bli hos Filifjonkan med om man sticker ut näsan bara för det blåser då rent elakt idag fast soligt är det Så det har jobbats i stugan i helgen. Härligt sånt. Men pizza blir man då mätt av den brukar räcka till 3 middagar ungefär tycker jag! Lammen är så gulliga men det ser så varmt ut med all päls fast om natten är det nog lagom .

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

11 maj 2009 16:45

Kan vara skönt att köpa hem något färdigt när man varit iväg hela dagen.
Gillar pizza men den ska vara hemmagjord.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

11 maj 2009 16:54

Ibland måste man vara lite "lat" och ordna lite hämtmat. Fast jag tycker att när vi väl äter pizza så är det supergott, har som tur en bagare som är väldigt duktig på det där.

Ha en bra jobbvecka.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 maj 2009 18:08

Låter som om ni hade en jättemysig helg på erat land.

Pizza är så himla bra att kunna ta till när orken och tiden inte riktigt är med en.

Ha en fin kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

11 maj 2009 20:42

Vilka söta lamm! Pizza blir det inte så ofta men vi tycker det är supergott när det väl blir!

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

12 maj 2009 08:43

Micke; Ja, man får inte vara dum ;)

Britten; Hemmagjord pizza blir mycket godare...

Hannele; Vi hade lammstek på vårt bröllop som var på Gotland...

Åsa; Enkelt är bra ibland...

Filifjonkan; Deras mammor hade blivit av med ullen...

Nena; Hemmagjord är bättre...

Ammis; Det är inte äckligt att äta, men efteråt blir man törstig och däst...

Sussi; Vi hade det bra!!

Kimmie; Ja, visst är de fina. Förr var de ute ännu tidigare, men fick inte vara i fred. Så nu kommer de ut när de växt till sig lite.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards