Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

En dag att minnas - påskliljorna blommar...

Av Helga - 1 mars 2009 21:46


Ibland mår man extra bra... som idag då jag mött våren i London. Här har varit 7 grader varmt och lite halvsoligt. Jag såg påskliljor och krokus i full blom...


Det blev en liten runda längs med Kensington high street där jag var inne på whole food market som säljer ekologisk mat. Där blev jag expedierad av en kille som var halvsvensk... han hade bott i Sverige när han var liten.


Sedan var jag in på en hushållsbutik och köpte en kaffekopp med press... i den kan man brygga en god kopp kaffe trots att man är på hotell t ex.


Senare träffades vi i besättningen vid Hyde Park där vi stämt träff. Vi gick till Kensinton Palaceś Orangeri och intog Afternoon Tea. Det var en fantastisk miljö och mycket gott att smaska på. Man fick välja sitt te av många sorter och jag tog kanelte.


Det kommer bilder från den här dagen senare... jag har ingen kamerasladd med mig hit.


Sov gott!!


Rösta här - ny månad


 
 
Hannele föreslår

Hannele föreslår

2 mars 2009 08:22

jag följer med dej nästa gång, får sån längtan, Afternoon Tea och vårblommor.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

2 mars 2009 09:56

Underbart att se lite vår - ta med lite hem vet ja.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

2 mars 2009 10:10

ååå jag fick en dos feel good ....behövde det ...TACK / och KRAM

http://pyrobritt.blogg.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

2 mars 2009 10:34

Tycker inte det borde skilja så otroligt mycket på Storbritanniens och vårt klimat, men när jag var hos dotra i januari (Aberdeen), så hade dom planterat mängder av jordvivor i regnbågens alla färger i rabatterna nere i centrum. Tydligen tål dom lite kyla... Fint var det i alla fall!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 mars 2009 11:52

Hej helga Åh vad härligt det låter med ditt teintag.,, och vår i London. Praktiskt med din kaffekopp med press...tur det finns sånt för man blir rent farlig ju om man inte får sitt kaffe,,, (jag tål inte våren hasseln är igång och då börjar ögonen) men nu är det iskottat med mina piller så det blir bättre, kram på dig

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
evans

evans

2 mars 2009 12:47

Åh, vad härligt det låter med en tur till London! Nu sitter jag här och suktar framför datorn :)

http://evans.blogg.se

 
helga

helga

2 mars 2009 16:15

Hannele; Du kanske får plats i min rullväska så kan jag smuggla med dig ;)

Kimmie; Ja, det var helt underbart!

Britten; Vännen, visst ska du ha feelGood!

Lastbilstanten; och däremellan var det väl snökaos... Härligt med vårkänslan var det iaf...

Filifjonkan; Tänk att det redan är allergitider... bra det finns mediciner. Den där koppen ska jag ta och visa på bild - jag tror inte den finns i Sverige ännu.

Evans; Du fick ju en liten cybertur iaf ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Jeanette

Jeanette

3 mars 2009 10:39

hoppas allt gick bra sen

http://nettanjohansson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards