Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Lite om engelsk fika och vad är en Bängel?...

Av Helga - 16 december 2008 08:08


Idag är en ledig dag och det är så skönt. Jag ska fortsätta på den husliga banan och baka tekakor till jul, koka knäck och göra en sorts chokladgodis. Jag ska snart iväg och flyga igen så jag måste ligga steget före...


När jag var i London här nyligen gick jag ju så mycket så jag trodde benen skulle domna bort. När jag äntligen kom upp till Oxford street gick jag in på varuhuset Selfridges och tänkte fika där. En flicka i entrén stod och hänvisade folk till olika avdelningar och jag frågade efter ett lämpligt café. Jag blev visad en trappa upp men när jag kom dit visade det sig vara bordsservering och där satt folk och drack champagne. Det var inget för mig.


Jag gick istället till Marks and Spencer och där kunde man få en helt normal engelsk fika. Jag tog en tallrik "Egg- and watercressandwiches" och en stor balja kaffe. Det var mer min stil på folket och inte så himla tjusigt!!


Rösta gärna på mig - klicka här



Detta är en av min väninnas "Bänglar" ... Jag köpte den här till mig själv...


Så här såg skålen ut som jag köpte av min keramikkompis i söndags...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 december 2008 08:44

Morrn helga.. åhå Marks and Spencer med ja du får då se mycket,, bra det för det gynnar oss andra som inte ser det alls,,fniss Sen din Bängel den är ju en höjdare urmysig ...skålen med jättefin förstår att du shoppade loss där
Så det är nyttodag vad gäller bakandet ja du är duktig tycker jag som hinner med.

http://filifjonkan-se

 
Kimmie

Kimmie

16 december 2008 09:32

"Bängeln" är ju jättefräck! Ha det gott med dit bakande.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

16 december 2008 09:46

Ett glas champagne skulle jag inte tacka nej till. =)

http://wessand.blogg.se

 
Ewa

Ewa

16 december 2008 11:16

Vilken fantasivärld lever man i om champagne är fika??!!

Bängeln är störtskön! :-)

http://fundringar

 
helga

helga

16 december 2008 11:31

Fjonkan; Ja min kompis är jätteduktig och borde satsa på detta på heltid tycker jag!!

Kimmie; Kul att du gillade Bängeln...

Åsa; Champagne är ju jättegott men jag kände inte för att sitta där ensam och dricka mitt på dan.

Ewa; Jo du - det är mycket rika turister i london den här tiden. Kul att du gillar Bängeln ;)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards