Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Envisa tjejer och hatthyllor...

Av Helga - 14 april 2008 11:54


Det är en alldeles speciell känsla när städningen är avklarad. Det doftar rent och det känns som jag är värd att göra precis vad jag behagar - en skön känsla!


För inte så länge sedan hade jag en flygning till Kroatien och då kom jag att tänka på en gång i min ungdom då jag tågluffade i Europa. Jag och min kompis skulle ta nattåget från Zagreb till Zadar vid kusten. När vi äntrade vår kupé visade det sig att där redan var överfullt och det satt två stora män på våra bokade sittplatser. Det var folk högt och lågt i hela tåget. 


Herrarna som satt på våra sittplaster vägrade förstå vad vi sa och ville absolut inte flytta sig... Envisa som vi var gav vi inte upp - vi hade ju faktiskt betalat till extra förutom interrail-kortet för platsbiljetterna. Vi hittade två yngre killar som kunde lite Engelska och övertalade dem att förhandla med männen som satt på våra platser och om de lyckades få bort gubbarna skulle vi dela våra två platser med de unga killarna. Grabbarna lyckades och vi turades om att sitta resten av resan - båda parter tjänade på detta arrangemang.


Det var nog första och enda gången jag sett folk ligga på hatthyllorna i ett tåg ;)


 Rösta?




 
 
Ingen bild

kicki

14 april 2008 12:44

Satt och tittade på presskonferensen på tv4 kl 10.00...mina tårar trillar och jag kan inte få dem att sluta rinna...jag är så förtvivlad och kan inte fatta hur ngn kan vara så sjuk i huvudet som utför detta på ett barn och sen mördar henne...va rädd hon skulle ha varit lilla Engla, och hur skall hennes familj må. Ja hela sverige mår dåligt av detta men ändå vet vi att det kommer att hända igen..
Kanske detta rensar min kropp för det rinner ur näsan och ögonen, både av förkylning och smärta. Vad kan man göra, jag tänder iallafall ett ljus vid mitt bord idag.
Ha det så bra och ta hand om dej och din familj..

 
helga

helga

14 april 2008 12:55

kicki; Detta som hänt är förskräckligt och jag kan nästan inte ta in det för det är den största skräcken.

Ha det fint du också. KRAM!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

14 april 2008 13:11

Jo, man får nog försöka stänga av för att inte må alltför dåligt och tänka för mycket på lilla Engla. Märkliga tågluffar resor har jag också en del i minnet, trånga vagnar i gamla öststater och "märkliga" dofter.
Föredrar numera att resa lite mer bekvämt.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

14 april 2008 14:47

Visst är det skönt när städningen är avklarad och man bara kan sitta och titta hur fint det är :)

Tänkte fråga om fläskfilén ni bjöd på då er son hade konfirmation. Hade du någon speciell marinad eller kanske har då något bra tips.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

14 april 2008 15:23

Kimmie; Jag känner att jag mår så dåligt av att tänka av det otäcka som händer barn och ungdomar - förtränger nog lite...

Jaha, du har också varit ute och luffat... Jag gillar iofs tågresor men inte på det där sättet längre...

Nena; Jag kan lägga ut receptet här så kan du se om du gillar det.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards