Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

Man kan välja hur man ser på saken...

Av Helga - 25 januari 2015 22:50



Jag var hem och vände inatt. Vi var försenade pga att vi fick ett tekniskt problem på flygplanet på arlanda och fick lov att byta flygmaskin i ett sent skede strax före avgång. Så jag la mig vid 00.45 inatt och så var jag på jobbet igen strax före 12.00 idag. Jag hann iallafall äta frukost med maken och dottern och kolla hur dom har det hemma.


När vi fått klart för oss att vi hade ett större tekniskt problem igår hade vi redan släppt ombord alla passagerarna. Kaptenen annonserade om problemet och sa;


- Nu kan man antingen välja att bli arg för att vi har ett tekniskt fel eller så kan man välja att bli glad att vi redan har ett annat flygplan som vi kan byta till.


Det var ju sant att det var kanon att vi kunde fixa fram ett nytt flygplan så snabbt!


Nu befinner jag mig i en nordlig stad och idag har jag flugit runt inom Sverige. En av kollegorna är en kompis sedan länge. Vi bodde grannar förr innan vi flyttade till huset.

Det känns ju som ett ända långt mysigt kafferep att jobba med henne...   


Nu kryper jag ned i hotellsängen och snart, snart kommer JB - ZZZ - GoNatt!



Familj · Flyg · Humor
 
 
Ingen bild

Anneli

26 januari 2015 08:58

Smart kille,er kapten!
Mysigt det låter att få jobba ihop med en kompis!

 
Mia

Mia

26 januari 2015 10:47

Med humor vinner man mycket.

Skønt att få komma hem och sova i egen sæng, nær det ær dags.

http://miatankar.wordpress.com

 
wiper

wiper

26 januari 2015 15:28

Rolig kapten som även är snabbtänkt ;) Vad härligt med din arbetskamrat, förstår att ni har det trevligt och det är viktigt när man träffas så mycket och har tuffa arbetspass

Hoppas du sov gott i hotellsängen, du får verkligen se skillnad på hotell och sängar.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards