Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Sköldkörteln är väck...

Av Helga - 20 januari 2015 08:04


Vid 16-tiden igår hörde vi av vår dotter som då blivit flyttad från uppvaket till en vårdavdelning. Vi åkte dit lite senare och hälsade på. Hon hade visserligen ett ärr vid halsslutet men det såg redan väldigt fint ut under kirurgtejpen. Rösten var annorlunda och lite hes. Det är vanligt när man tar bort sköldkörteln att rösten kan påverkas. Annars måste jag säga att hon verkade väldigt pigg och lättad. Nu beror det på hennes värden om hon får komma hem idag eller om hon blir kvar några dagar till. Tydligen kan man få kalkbrist precis efter operationen pga att bisköldkörtlarna kan ha skadats under operationen och detta vill man väl ha koll på innan hon får åka hem.


När vi satt där och pratade på vårdsalen igår eftermiddag dök två av dotterns pluggkompisar upp och överaskade med födelsedagsuppvaktning och sång. Det var riktigt gulligt av dem! De hade sökt upp mitt mobilnummer och därigenom tagit reda på var de kunde hitta vårdavdelningen där vår dotter ligger. En annan vän till vår dotter hade skickat ett paket som vi hämtade upp på vägen till sjukhuset. Många som dottern träffade på sjukhuset under gårdagen la märkte till att hennes operationsdag var den samma som hennes 20-årsdag och gratulerade henne. Jag tror hon kände sig lättad och glad som sagt, operationen var klar!


 


#helga #operation #sköldkörtel #födelsedag #överraskningar



 
 
wiper

wiper

20 januari 2015 10:28

Vad skönt och lättande att operationen är klar och allt gått bra. Det verkar inte som hon fått agraffer utan tejp istället. Jag har fått hesare röst av min struma men det kommer tydligen inte att bli värre för jag tar ju bara bort halva sköldkörteln. Jag längtar efter att få bli opererad så man kan lämna detta bakom sig. Jag har nu sett flera som opererats för detta och efter ett tag så syns det inget ärr, dom är så duktiga nu

Vad gulligt av hennes vänner att komma upp och sjunga och uppvakta henne. Sånt glömmer man aldrig och det stimulerar. Jag är så glad för er familjs skull att det är klart med op. Har nu fått reda på att min mormor hade giftstruma men hon gick inte till läkare i tid utan hade en halsduk för att dölja för min mamma. Men hon levde med detta tills hon var nästan 82 år.Den generationen som var gamla redan på 1960-talet var rädda för att gå till läkare

Nu önskar jag din dotter allt gott i världen.

Hälsa henne från din bloggvän

Stor varm kram till er alla

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

20 januari 2015 13:32

Tack snälla Wiper!

Hon är t o m redan hemma nu. Vilar men mår bra!!!

Hoppas att du får göra din operation snart nu också.

Stor kram!!

 
Åsa

Åsa

26 januari 2015 12:52

Vad gulligt av dom! Inte så kul att vara där på sin 20-års dag kan jag tänka mig.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards