Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Flygeri imorgon igen men matplaner och bak idag...

Av Helga - 29 december 2014 14:13



Idag planerar jag vår uppgift till nyårsafton. Vi ska, som vanligt, på knytkalas med vänner och blir ca 15 personer. Vi ska fixa fördrink, tilltugg och champagne. Det blir tunnbrödsrullar med parma och parmesan, baconlindade dadlar och smördegsstänger med parmesan och sesamfrön. Jag håller också på att baka fler tekakor idag. De passar att äta tillsammans med julskinkan.


Igår hade vi en större middag hemma hos mina föräldrar och vi var tre systrar (av fyra) med familjer som var där, sammanlagt 17 personer. Min uppgift var att göra förrätten och det blev en italiensk delikatesstallrik.


 


Imorgon ska jag iväg och flyga en sväng och det var väl en tio dagar sen sist nu. Det kan bli lite segt att vakna  när jag vant mig vid sovmorgnar. Ska iallafall bli kul att träffa lite kollegor och passagerare igen...


#helga #snurra #italienskt #middag #familj #nyår #fördrink #plock #flyg



 
 
wiper

wiper

30 december 2014 09:01

Vad härligt med knytkalas för då blir man överraskad och det brukar bli en bra blandning. Det var inte illa med Italiensk delikatesstallrik, det låter jättegott. Vad många ni var och vad kul att ha föräldrar i livet som man kan träffa och njuta med. Det var länge sen jag hade det så och man saknar mycket och det känns tomt.

Vill önska dig och din familj ett Gott Nytt År. Tack för ytterligare ett år jag fått ta del av din fina blogg som andas stora världen och man får inblick i spänning och annat

stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

30 december 2014 16:22

Tack själv Wiper! Väldigt roligt att få vara din bloggvän. Vi hörs av mer framöver ?

 
chillitanten

chillitanten

31 december 2014 10:14

Det är underbart med knytkalas ! Önskar dig ett gott slut och Gott Nytt År !

http://chillitanten.blogg.se

Helga

31 december 2014 13:29

Tack detsamma kära du! Gott nytt år!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

31 december 2014 19:06

Gott! nytt år!

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Susjos

Susjos

1 januari 2015 16:58

Tittar in och önskar dig en God Fortsättning på det nya året! Dina delikatesstallrikar ser fantastiska ut!

http://susjos.blogspot.com

Helga

1 januari 2015 18:45

Tack detsamma!

 
Åsa

Åsa

1 januari 2015 19:33

Den tallriken hade jag INTE tackat nej till! Precis sånt som jag gillar. Plockgrejer.

http://wessand.blogg.se

 
Eva

Eva

2 januari 2015 22:52

Hej!
Åh, så gott allt ser ut och låter!
Kan du inte skriva hur man göra dina god tilltugg? Behöver lite inspiration och recept...

Kram!

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

3 januari 2015 00:14

Du kan kika in www.matprat.bloggplatsen.se då hittar du länkar till tilltugg och fördrink.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards