Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Pepparkakor, adventsarrangemang och jour...

Av Helga - 28 november 2013 08:02


Igår blev så mina franska pepparkakor klara (skurna). Det var ett så mycket enklare sätt att baka pepparkakor än att kavla och ta ut figurer. Vi har ju inte några småbarn hemma längre så nu funkar det perfekt med dessa kakor.


Degen ska vila ett dygn inslaget i plastfolie i kylskåpet.


Nu är pepparkakorna klara...

 

Receptet är hämtat från Vår Kokbok men du kan även klicka här så hittar du recept på Franska pepparkakor.


Eftersom jag jobbar de närmsta dagarna och även i helgen så har jag även förberett ett adventsarrangemang.


 


Lussebullar bakade jag redan innan jag skulle hälsa på dottern i Berlin så att de skulle få några kusar också.


 

Nu har jag en jourperiod och vad som ska hända de närmsta dagarna står skrivet i stjärnorna...


#advent #pepparkakor #lussekatter #recept #hyacint #ljus #mossa

 
 
Mia

Mia

28 november 2013 10:42

Oj, vad du har fixat redan! Jag brukar inte göra speciellt mycket s.k julstök. Men inför helgen nu ska jag städa och adventspynta litet... det mesta av pyntet får vänta tills närmare jul.

Trevlig advent och hoppas du får något spännande uppdrag! Eller inget alls... ;-)

http://miatankar.wordpress.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 november 2013 11:07

Hej Helga. Men så fina de blev dina mina flöt ut lite mer men de får duga ändå. Lussebullar har du fixat med. Så gulligt du gjort med tomtar och blommor myspys är det och du Ikeas julbord är med all säkerhet jättegott. Vi är 6 st grannar som åker dit så man kan inte ändra det ensam vi måste vara eniga om nytt ställe men det här är så bekvämt för oss men kanske blir det sista gången i år vi vet inte. Det bestämmer vi när vi sitter där. Ha det så bra nu

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 november 2013 13:55

Jag känner igen såna pepparkakor och tror mamma bakade såna ibland. Dom är jättegoda. Jättefina lussebullar du bakat också. Jag är så dålig på sånt så mannen får baka ;)

Jättesnyggt arrangemang du fixat till. Vi hittar inte alla adventsljusstakar så jag vet inte vart mannen har gömt dom

Ha nu en fin torsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

28 november 2013 18:14

Vilket fint arrangemang. Och lussebullarna såg inte äckliga ut heller :) Synd man inte har intresse för att baka :(

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

28 november 2013 20:05

Så gott det ser ut med pepparkaka och lussekatt och
jag blir inspirerad av din fina juldekoration!

http://alicebm.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

29 november 2013 03:50

Tittar förbi för att önska er en skön helg och trevlig advent

Såg gott och fint ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards