Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Flygvärdinnans dag...

Av Helga - 9 oktober 2013 10:45


Idag ska jag berätta lite om hur min dag såg ut på jobbet igår.


Jag vaknade i en hotellsäng i Östersund efter en sen landning kvällen före. Skyndar mig lite eftersom frukosten dukas bort vid 09.30 Därnere i hotellets matsal sitter faktiskt redan säkerligen åtta kollegor från flygbolaget och äter frukost. Vi får en trevlig stund tillsammans. Sen upp på rummet igen. Duscha, fixa och så iväg ut till flygplatsen. Vi blir hämtade av taxi.


Flyger först från Östersund till Arlanda och där dyker Susjos man upp för att fixa ett oljud som kommer från en dörrkarm i bakre galley. Sedan efter 30 minuter åker vi vidare ner till Göteborg i samma flygplan. Där har vi ett uppehåll och jag hinner ta en macka och lite kaffe.

 


Efter en stund flyger vi vidare mot London Heathrow och sen tillbaka igen. Arbetsdagen slutar i Göteborg och som vanligt har vi träffat flera hundra passagerare, lite markpersonal och varandra förstås.


Den här gången checkar vi in på ett för oss på flygbolaget nytt hotell, Clarion hotel Post. Det vi bodde på förut ska renoveras. Det pågår en stor konferens på hotellet och det är livat trots att klockan börjar närma sig midnatt.


 

Utanför hissen på mitt våningsplan fanns detta fina att beskåda...

 

Ja, det var en vanlig dag på flygbolaget...

 

#flyg #hotell #vardag

 
 
wiper

wiper

9 oktober 2013 14:25

Härligt att få ta del av din vardag. Jag skulle nog trivas själv med ett sånt arbete för jag har alltid velat att det skall hända saker hela tiden på mina arbeten. Det verkar så varierande och man vet inte vad som skall hända varje dag än om ni har vissa rutiner som måste skötas.

Tjusigt detta som stod utanför hissen. Du får uppleva mycket.

Ha en skön dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

9 oktober 2013 17:01

jo, verkar trevligt.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

9 oktober 2013 18:39

Vilka innehållsrika dagar du har, spännande när det händer något nytt hela tiden =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

9 oktober 2013 20:11

Jag byter gärna.. Du får min vardag istället ;)
Det lät ju jättespännande och trevligt.

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

11 oktober 2013 04:37

Men så roligt att du träffade min man igen på jobbet :) Jag blir riktigt avis, vill ju också träffa dig!
Jodå, han berättade att han träffat dej också! :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

11 oktober 2013 09:20

Nån gång ska vi väl få till det... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards