Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Oro inför flygningen och tulpaner...

Av Helga - 8 januari 2013 09:00


Nu börjar flygeriet gå tillbaka till "normalläge" efter helgerna. Det märker vi genom att det blir fler resvana resenärer och färre barnfamiljer ombord. Igår var nog ändå någon form av mellandag då många skolor börjar först på onsdag den här veckan.


På en av min inrikesflygningar igår hade jag med en flicka på kanske 16 år. Det var hennes allra första flygresa och hon skulle flyga ensam. Hon var väldigt orolig och visste inte hur allt skulle gå till. Jag hjälpte henne hitta sätet och pratade lugnande med henne och sen gick allt bara bra! Ibland kan man glömma hur stor grej detta med flygresan kan vara för en del av våra resenärer. De kan ha laddat länge för att våga resa och då tycker jag det är starkt av dem att ge sig iväg!


På en annan flight hade jag en man som beställde tre (!!!) kanelbullar och kaffe. När han druckit ur sin andra kopp kaffe ville han ha lite mer kaffe.


- Ja, det går ju åt lite kaffe till bullarna, sa jag!


Han skrattade och sa att;


- Idag blir det nog ingen middag   


Ännu njuter jag av julen här hemma. Jag sitter just nu i vardagsrummet vid granen som är så fin. Snart är det ändå dags att städa bort allt det här juliga och ta in våren. Här är några bilder från förra våren som är alldeles underbara för en tulpanfreak som längtar...





 


 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

8 januari 2013 09:28

jag var 20 när jag flög för första gången, min mor 60 år....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Lena

Lena

8 januari 2013 18:17

Vi kan förena oss i tulpanlängtan! tänk när man får sätta färska tulpaner i en vas på köksbordet och se vårsolen lysa in....de du!

Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

8 januari 2013 22:40

Ja tulpaner!!!! Längtar!!
Min bror har aldrig flygit trafikflyg..
Däremot en gång med min man när han flög små enmotoriga PA-28, det var en upplevelse det för honom :)

http://susjos.blogspot.com

 
Freedomtravel

Freedomtravel

9 januari 2013 09:54

Vissa flyger ju varenda vecka, och för andra är det ett stort äventyr. Min mormor flög första gången när hon var 94 år. Då tyckte hon att det var ganska äventyrligt och spännande! :)

http://www.freedomtravel.se

 
wiper

wiper

10 januari 2013 09:51

Vad härligt att du lugnade ner den rädda tjejen, sånt är guld värt. Jag är lite flygrädd själv men flyger ändå när jäg måste för samtidigt tycker jag det är spännande.

Ja du det är nog många som ersätter maten med kaffebröd när det knipper. Bullarna var säkert supergoda också. Jättefina blombilder

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards