Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Snart finns väl bara Media Markt kvar?...

Av Helga - 19 september 2012 12:45

Jag har just ätit lunch och det blev lite rester från igår... Fajitas med tacokryddad kycklingfärs, sallad och ost. Mmmm...


 




Jag sitter nu och lyssnar till vår ny diskmaskin som nu tagit över jobbet som diskansvarig i vårt hem. Jag är trots allt ganska glad att slippa handdiska mer nu.


Förra veckan köpte vi den nya diskmaskinen på Expert och igår fick vi den installerad. Jag lovar att jag blev snopen när jag hörde nyheten om att Expert går i konkurs. Uppsalabutiken skulle läggas ned, det berättade försäljaren, men han visste förstås inte om den förestående konkursen. Vi är glada att vi hann få hem vår diskmaskin och att vi fick en rejäl rabatt eftersom de ändå skulle ha REA-utförsäljning den här veckan. Däremot lär det bli krångligt om vi får problem med diskmaskinen och behöver uttnyttja garantin.


Jag har handlat en hel del på Expert och expert.se eftersom MedMera-kortet gällt där.  Jag tycker det är synd att ännu en elektronikkedja tvingas kasta in handduken. Till slut kanske bara MediaMarkt finns kvar??


 


Snart ska jag iväg till en annan butiksjätte, IKEA. Det är en sån där fixardag idag...


 
 
Kimmie

Kimmie

19 september 2012 17:11

Såg gott ut! Visst är det synd med Expert, jag har också gillat dem har alltid tyckt att det varit bra service.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

19 september 2012 17:33

Visst är det synd när kedjor försvinner. Det får ju inte bara bli enstaka kvar!

http://wessand.blogg.se

 
trollmor

trollmor

19 september 2012 22:35

Tyvärr tror jag det kommer att bli fler som stryker med på foten.Handeln växer så det knakar och kakan räcker inte åt alla.

http://trollmor.webblogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 september 2012 09:12

Godmorgon Helga. Så är jag på banan igen,,,,grattis till nya "inga" rabatt med fick du ser jag ja de tär synd de går i KK har också handlat hos dem en hel del de har varit bra tycker jag, Elgiganten har jag med handlat hos.
Så det är Ikea idag kan bli kul fanns en del smått och gott såg jag som hastigast var in för 14 dagar sen men hann inte strosa runt.Så ha det så trevligt där då och hoppas du hittar dig något spännande hos dem. Förstår att du är ledig idag. Tänkte på dig häromdagen när man läste om Ryan air de utmärker sig i vanlig ordning tur du inte jobbar hos dem.Ha en skön dag.:)

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards