Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Så här kan man sälja billiga flygbiljetter...

Av Helga - 12 september 2012 08:00


När Michael O’Leary, Ryan Airs VD kom fram till ett hotell i Dublin gick han till baren och beställde en pint Guinness fatöl. Bartendern nickade och sa ”Det blir en euro, Mr O’Leary”. ..

 

”Det var billigt” och lämnade ifrån sig en euro ”Ja, vi vill vara i framkanten jämfört med våra konkurrenter” svarade bartendern ”och vi serverar även gratis öl varje onsdag kväll från 18-20, vi har den billigaste ölen på Irland”. ”Det är fantastisk valuta för pengarna” kommenterade Michael. ”Jag ser att du inte har något glas, så du behöver antagligen ett av våra, det kostar 3 Euro, tack” . O’Leary stönade men betalade, han tog sedan sin drink och gick mot en stol
 
”Aha, du vill sitta ned?” sa bartendern, ”Det blir två euro extra – Du kunde har förbokat stolen då hade det bara kostat en euro”. ”Dessutom tror jag du är för stor för den där stolen, kan du sitta ned i den här modellen, tack” Michael försöker sätta sig men modellen var för liten och när han inte kunde klämma sig ned protesterade han ”Ingen kan sitta i den där lilla modellen” . ”Jag är rädd för att du om du inte passar in i modellen måste betala ett extra tillägg på fyra euro för din stol, sir” O’Leary svor för sig själv men betalade.
 
”Jag ser att du har din laptop med dig” la bartendern till ”Och eftersom inte den heller bokats in i förväg kostar det 3 euro”. O’Leary var så arg att han gick tillbaka till baren, dängde sin drink i bardisken och skrek ”Det här är löjligt, jag vill prata med chefen”. ”Aha, jag ser att du använder bardisken” säger bartendern ”Det kostar 2 euros, tack”. O’Learys ansikte var illrött av ilska, ”vet du vem jag är?” ”Det är klart jag gör Mr O’Leary” ”Jag har fått nog, vad är det här för typ av hotell? Här kommer jag in för att få en drink i lugn och ro och du behandlar mig på det här sättet, Jag insisterar på att få prata med chefen”
 
”Här är hans e-mailadress, eller så kan du ringa honom mellan 09.00 och 09.10 varje måndag eller tisdags morgon på det här tullfria numret. Samtalet är gratis tills det besvaras sen är det en samtalskostnad på 20 cent per sekund”. ”Jag kommer aldrig komma tillbaka till den här baren” ”OK sir, men kom ihåg vi är det enda hotellet på Irland som säljer pints för en euro”

 

       


Flyg · Humor
 
 
Ingen bild

Anneli

12 september 2012 14:20

Ha ha, den var ju klockren! Fick mej ett riktigt gott skratt på pendeln på väg till jobbet i morse!

 
tant Hannele

tant Hannele

12 september 2012 14:20

egentligen är det inte fel att man betalar för det man vill ha, jag retar mej på att jag får betala lika mycket för min lunch, fast jag bara äter hälften av vad en stor karl gör :(

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

12 september 2012 17:07

Hannele; Jag håller med dg om matportioner men inte om hur resor säljs. Köper man en resa med flyg tycker jag det ska ingå en möjlighet till platsbokning, bagagehantering, gratis betalning och framförallt rätt till hjälp när det blir problem med inställda flyg mm Faktum att det enligt EU är krav på det senare, men att Ryanair skiter i det! Nyligen tvingades dock Ryanair att ersätta ett par för deras omkostnader efter ett domstolsbeslut.

Nu är det fokus på Ryanair i media eftersom deras flygplan och last ska vara så lätta som möjligt och de tankar på för lite bränsle. Flera ggr på sistone har de fått nödlanda pga bränslebrist.

Det jag tycker är allra sämst med Ryanair är deras sätt att behandla sin personal och deras avtalsvillkor.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Mortuta

Mortuta

13 september 2012 15:56

En underbart klockren jämförelse. Jag reser numera nästan aldrig med RyanAir pga alla dessa tillägg och krångelrutiner. Jag vill ha service av trevlig personal då jag är ute och reser, inte till överpris men ändå är jag nog beredd på ett totalpris som inkluderar minst ett glas vatten OCH toabesök....

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

18 september 2012 11:17

Hahahaha!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards