Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Lite bling-bling på toaletten...

Av Helga - 5 mars 2012 11:45


Förra veckans projekt, festen, ska idag slutföras. Jag har först varit till återvinningscentralen och slängt en stor sopsäck och allehanda förpackningar och glasflaskor. Sen åkte jag till systemet och lämnade tillbaka en hel del odrucket och fick nästan 1000:- tillbaka i plånboken - inte helt fel...


 


Nu ska jag snart åka hem till svågern och lämna tillbaka tre hopfällbara bord, sju vaser och en kasse med kartonger fyllda med IKEA´s vinglas, som vi lånat. Jag hoppas på att få en fika där också. Svågern är sjukskriven och det kan vara mysigt att prata bort en stund.


Nu ska vi snart påbörja nästa projekt här hemma. Vi ska renovera gästtoaletten på bottenvåningen och det är dags att börja leta ny toalett, nytt handfat, ny kommod, nya hängare, klinkers, väggfärg mm. Det ska bli kul! Jag tror inte toaletten renoverats sedan den förra ägaren byggde huset 1977. Det är verkligen dags nu...


Före;     


 

Efter;

   


Lite bling-bling...

 
 
Åsa

Åsa

5 mars 2012 13:06

Det är en del att göra före fester. Men även efter! Skönt att få det gjort!

Kul med förändring!

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

5 mars 2012 15:53

Det var ingen dålig slant. Du har fullt upp ser jag ;) Jättefina hyllor du har på toaletten. Vad kul att ni skall renovera toaletten och när det var så länge sen så kommer det att bli skillnad. Du får visa upp under renoveringen. Jag har tagit emot din gissning.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

5 mars 2012 19:16

Mycket jobb med fest, men så länge man har haft kul kan det vara värt det =). Kul att fixa till toaletten.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Jennifer

Jennifer

5 mars 2012 20:08

Fin blogg! ♥

http://www.Maid.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

5 mars 2012 22:16

Vad bra att man får lämna tillbaka på systembolaget. Jag har nog aldrig hamnat i en situation där jag behövt göra det ;)
Haha lite bling bling är aldrig fel..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ingrid

ingrid

6 mars 2012 01:55

Den toan med bling är ju galant. Lägg putstrasan till blinget bredvid :-).
Det är mycket planerande och stök runt en fest och sen allt som ska tas reda på efteråt också. Student blir det det till våren här hemma och förra året hade vi det också. Tömde vardagsrummet och dukade här inne.

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vendela

7 mars 2012 17:02

Hejhej,
schyst med toalettrenovering! Jag skulle vilja se lite bilder och så. Du känner inte för att visa upp toalettrenoveringen på Byggla.se? Är du intresserad får du en välkomstpresent. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer

Helga

7 mars 2012 18:52

Nej, jag bloggar här och inte där ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards