Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

En rolig historia så här på fredagen...

Av Helga - 3 februari 2012 09:00


Idag ska jag dra på mig "blåstället" (dvs uniformen) igen och det är liite tungt så här på fredagen - jag erkänner!


Det värsta som finns är nästan att gå till jobbet just på en fredag eftermiddag då man möter folk med kassar fyllda av god mat och dryck på väg hem till sitt fredagsmys. Jag vet ändå att när jag väl kommer till trafikkontoret så träffar jag mina härliga kollegor och så har vi kul och då glömmer man bort att det är helg - tur det!


Nu en rolig historia;


" En pilot dör och kommer till helvetet. När han väntar på djävulen lägger han märke till tre dörrar. Djävulen syns inte till så han går till dörr nummer 1 och kikar in. Där ser han en ensam pilot som svettas pga nödsituation efter nödsituation och blinkande lampor och kaos. Han stänger snabbt dörr nummer 1 och går till dörr nummer 2. Där ser han en pilot som går igenom checklista efter checklista efter checklista. Han smäller igen den dörren och går till dörr 3, den sista dörren. Därinne finns en pilot tillsammans med tre flygvärdinnor. Han får kaffe, serveras middag och får varma handdukar att tvätta av sina händer med. Leende stänger han den tredje dörren och går tillbaka och sätter sig i väntan på djävulen. Till slut kommer djävulen och ber honom välja dörr. Han skrattar och säger det blir ett lätt val jag väljer dörr nummer tre.


Tyvärr säger djävulen. Dörr tre är flygvärdinnornas helvete..."


Flyg · Humor
 
 
trollmor

trollmor

3 februari 2012 09:19

Ha ha den var bra. Tyvärr är det så när man är i ett serviceyrke då jobbar man oftas när andra är ledig.
I morgon gör jag min femte lördag detta år. Men det är bara drygt fem timmar.

http://trollmor.webblogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

3 februari 2012 10:46

Tack för ett gott skratt!

Ha en bra "jobbar-helg!"

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 februari 2012 14:12

Jag har jobbat skift själv i omgångar och fredan är verkligen värst att gå på.

Nu fick man skratta lite också ;)) det tackar jag för

Ha en fin arbetsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

3 februari 2012 17:51

Haha, får hoppas att du inte hamnar där.
Undra hur mitt skulle se ut? Ständiga grammatiklektioner för ointresserade elever? (ungefär som nu =)

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

3 februari 2012 23:32

Det är alltid hårt att möta folk som är på väg till ledigheten när man är på väg för att jobba. Hoppas det gick fort passet och att du snart har lite ledighet att se fram emot.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

3 februari 2012 23:54

Hoppas du får det bra trots att ditt fredagsmys får bli på jobb, jag har just haft mitt ihop med kollegor på stan - kul.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

4 februari 2012 10:46

hi hi den var rolig..
Jag kan också känna så när jag går och jobbar på fredag Em..men när man väl är på jobbet och börjar planeringen för helgen så är det också OK...

Önskar dig en bra helg var du än befinnner dig..

http://glitteroga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards