Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Rasism förekommer ombord...

Av Helga - 1 februari 2012 08:45


Nu är "eleven" färdiglärd, men fullärd blir man väl aldrig. Om man har ett öppet sinne finns det alltid plats för nya lärdomar...



Det cirkulerar en story om en flygvärdinna och rasism på bl a facebook. Den går ut på att en passagerare klagar på den mörkhyade mannen som sitter bredvid henne. Flygvärdinnan säger att det är fullsatt i ekonomiklass men att det finns plats i affärsklassen. Sedan säger flygvärdinnan att ingen ska behöva sitta vid en otrevlig passagerare och ber den mörkhyade mannen att byta till affärsklassen. Häpp! Jag har varit med om en liknande grej för några år sedan när ett amerikanskt par beklagade sig över att ha fått plats bredvid en romsk kvinna - jag ångrar så att jag inte flyttade upp den romska kvinnan till en bättre plats!!!


Idag är jag ledig och ska ta itu med våra gardiner i TV-rummet. När jag köpte dem lade jag upp dem genom att använda ett strykband. Nu ska jag göra en riktig söm på de fyra längderna och sedan tvätta gardinerna. Jag är rätt så sugen på att köpa nya gardiner till köket också - något vårigt. Vi får se om jag hittar nåt fint här framöver...



I eftermiddag ska jag träffa Uppsalakollegor på en restaurang i stan. Vi träffas en gång per månad men eftersom det alltid är flera som är ute och flyger så blir vi oftast bara runt fem personer - olika personer varje gång. Sen ikväll blir det dambasket.


Jag har bestämt mig för att bara svara på kommentarer som innehåller frågor här i min blogg. Det är svårt att hinna med allt och jag tror de flesta inte tittar tillbaka bara för att se mig skriva glada tillrop som svar. Hoppas det är okej med er alla...

 
 
Åsa

Åsa

1 februari 2012 09:33

Klart det är okej! =)

Vad tråkigt när man träffar på såna tråkiga människor. Det är lätt att vara efterklok, händer det igen kanske du har möjlighet att flytta på den utsatta personen.

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

1 februari 2012 11:17

Kom ihåg känslan att ha elev som man lärde upp. Det är jättekul och när det sen går bra och dom är nöjda så mår man bra. Ja du ni får vara med om mycket. Bra skrivet

Härligt att du är ledig och får tid att göra lite hemma. Gardinen ser jättefin ut. Det är roligt att få byta lite ibland

Det är helt Ok för mig att du bara svarar när det är frågor som ställs för när man arbetar så hinner man inte med sånt. Jag själv har knappt tid fast jag inte jobbar längre ;)

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mortuta

Mortuta

1 februari 2012 17:43

Ha, ha....jag trodde att jag var "ensam" om det där gardintyget....men icke det.
Ha det gott

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

1 februari 2012 20:12

Vilken underbar historia om flygvärdinnan =), så skönt det måste kännas för den som är utsatt att få en uppenbar bekräftelse på att rasisten har fel! Klart du ska göra precis som du känner och orkar på din blogg, inget problem alls.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

1 februari 2012 20:52

Men herregud! Vissa människor tänker inte längre än vad näsan räcker. Hoppas verkligen den där historien är sann! Så skönt att få knäppa honom på näsan ;)

Jag svarar bara på kommentarer från personer som inte har blogg i min egen blogg..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

1 februari 2012 22:02

jo, ibland är man för långsam

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

2 februari 2012 10:53

Översitteri och märkvärdiga människor är bland det värsta jag vet.Har en historia om när vi var tvungna köpe en bil.
Bonden (iförd arbetskläder långhårig och skäggig) ,Jag dottern och hennes pojkvän (utländsk utseende ).Vi såg nog ut som ett tattarpack när vi kom. Bilsäljaren var något så hemskt otrevlig och talade om för oss att Volvo V50 var då så dyr. Provköra bara om vi tänkte köpa den.Jag blev så arg att jag sa åt honom att med dig gör vi inga affärer och jag gick. Gubben blev arg på mig för han tyckte jag var ohövlig men jag var så arg. Till saken hörde att vi känner chefen på denna firma och jag ringde upp honom sedan och frågade han hur han lärde upp sina säljare ?
Han höll på svimma. I en vecka fick vi köra en sprillans ny volvo och fick en ny säljare och bara för att knäppa den där säljaren på näsan valde vi att köpa en ny volvo.Han fick visst en reprimand sedan.

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards