Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Jag låg risigt till igår och nu kan du söka jobb som flygvärdinna...

Av Helga - 8 mars 2011 07:48


I ekonomiklass säljer vi förtäring till passagerarna och nyligen, när jag flög hem från Paris, kände jag mig riktigt billig. Alla mackor, pastasallader, tapastallrikar och snacks tog slut. Vi hade fortfarande kakor, godis och drickor att sälja men usch så jobbigt det blev att förklara för resenärerna på de sista tio raderna att all mat var slut. Trots allt hade de flesta ett enormt tålamod så ingen plockade upp hagelbössan och siktade på mig iallafall!


För första gången på väldigt länge anställer SAS flygvärdinnor/ flygvärdar i Stockholm igen. Det är en timanställning med särskilda villkor för arbete i sommar. Är du intresserad av att prova på ett högtflygande yrke kan du kika in här på Proffice aviations hemsida. Det kanske kan vara ett tips för lärarna som tröttnat på låg lön och tuff arbetsmiljö...


Idag är jag ledig och det finns, som alltid, lite jobb att göra även på hemmaplan... Så jag kommer att inte att rulla tummarna hela dagen.


 

Kan man beställa hem Mija via nätet?? Hon gör så snygga inredningslösningar i Bygglov och jag skulle gärna ta emot några goda råd...

 
 
Åsa

Åsa

8 mars 2011 12:38

Usch, förstår att det var pinsamt även om det ju inte var ditt fel.

Jag misstänker att jag är för lite serviceinriktad för att bli flygvärdinna. Jag får nog bliva kvar vid min lärarläst... ;-)

http://wessand.blogg.se

 
Pisan

Pisan

8 mars 2011 13:07

Ja, Mija är fantastisk. Henne skulle jag också vilja ha hem och få tips av.
Förstår att det kändes snopet att maten tog slut, men det händer väl inte så ofta va?
Hoppas du har en fin tisdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

8 mars 2011 13:33

Ups men sånt händer, inget du kunde rå för!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
wiper

wiper

8 mars 2011 19:04

Vad jobbigt när det händer sånt. Bra att dom inte klagade. Hade jag varit ung och pigg så hade jag nappat ;) på jobbet

Hoppas att du haft en härlig ledig dag
Mija är helt fantastisk och jag vill ha hem henne också ;)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

8 mars 2011 20:25

Vilken tur att det var förstående resenärer som satt på dom sista raderna. Sånt är inte kul. Många skulle säkert ha blivit lite arga normalt..
Flygvärdinne yrket är inget för mig. Jag får så himla ont i öronen och huvudet vid start och landning.

Ha en trevlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

8 mars 2011 20:35

Trist när maten tog slut men så är det ibland, man får dela ut dåliga nyheter och hoppas på det bästa =). Sommarjobb som flygvärdinna kan nog vara spännande för unga tjejer och killar och dessutom ett sätt för dem att se att det är lite mindre glamour och mer arbete kanske =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Helga

Helga

9 mars 2011 08:16

Åsa; Bra det! Vi behöver duktiga lärare i Sverige!

Pisan; Som tur är händer det väldigt sällan...

Daniel; Nä, men trist för kunden ändå...

Wiper; De var väldigt snälla. Jag erbjöd dem som inte kunde välja mat lite kaffe eller te som kompensation. Nåt att tugga på fanns det ändå...

Sussi; Jag skulle nog bli arg jag också...

Kimmie; Man får vara så vänli man kan trots det tråkiga beskedet att maten är slut...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards