Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

En kändismamma på vift...

Av Helga - 15 december 2010 05:15



Igår var det ännu en lång flygdag och då var det enormt skönt att "landa" på ett hotellrum till kvällen. Jag hade glömt att stryka min uniformsskjorta hemma, som jag skulle ha idag, så den fick åka med i rullväskan helt ihopknycklad. Jag hade tur och fick ett rum  med strykjärn och strykbräda. Skönt också att bara behöva stryka ett plagg och inte en hel hög som hemmavid ;)


Jag hämtade upp lite mat från restaurangen och tittade på handbollstjejernas match på TV...


 


Mycket får vi se ombord som jag sagt så ofta. Igår bl a en superkändismamma med sina två barn och en barnflicka. Jag kan inte skriva vem det var - hon vill nog inte att det blir känt var hon befinner sig just nu.


Idag flyger vi vidare och har en ny spännande  dag i "tuben" att se fram emot.

 
 
Stattinskan

Stattinskan

15 december 2010 08:26

Logi ingår väl i "lönen"?
Förstår att det är en hel del kända ansikten som passerar :-)
Kramar

http://metrobloggen.se/stattin

 
Ingen bild

bettan

15 december 2010 09:23

vilken lyx med både strykjärn o bräda på rummet. Sånt rum har jag aldrig lyckats få,men jag har nog aldrig kollat på den stjärnkategorin heller klart.
Nu blev jag jättenyfiken vem du hade som åkte med????varför skulle du säga nåt..haha

 
kicki

kicki

15 december 2010 10:31

Ja fy va nyfiken jag blev nu....hur kommer julen att se ut för dej, skall du jobba eller? Ha det nu så bra...kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
britten

britten

15 december 2010 10:51

mmmm i like your blogg....

http://glitteroga.blogg.se

 
Sussi

Sussi

15 december 2010 11:05

Så tråkigt att handbollstjejerna förlorade med ett ynka mål! Vi får hoppas på nästa match nu istället. Hur som så har dom varit riktigt duktiga!

Härligt att få pusta ut på hotellrummet ett tag.
Man blir ju lite nyfiken på vilken kändismamma du såg men jag förstår att du inte kan avslöja det..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

15 december 2010 11:29

Strykjärn... det är väl den där mojen med sladd jag sett sonen använda..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 december 2010 11:34

Hej helga Jaha stryker du med på hotellrummen fniss jomen det är ju bra att man kan det för man vill ju vara hel och ren som det heter.Flygvärdinnor är alltid så tjusigt stilade skall ni ha till berömHa en b ra dag då idag.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

15 december 2010 13:34

Kul att du får träffa så många olika människor och även kändisar. Håller med filifjonkan om att ni flygvärdinnor alltid är så fina och propra. Vilket tjusigt lock över maten ;)

Ha en fin arbetsdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sophie

Sophie

15 december 2010 14:09

Åh,ett sådant spännande jobb du verkar ha!
Flygvärdinna var mitt drömyrke,men jag var för kort:(!
Ha det så bra!

http://hossophie.blogg.se

 
Helga

Helga

16 december 2010 08:35

Stattinskan; Det är flygbolaget som betalar hotelrrummet men mat o frukost eller andra önkemål står vi för själva. Mpnga kändisar blir det...

Bettan; Det var ett vanligt Scandivhotell som hade så bra utrustning ;) Jag vill inte avslöja henne - då blir hon förföljd av alla journalister...

Kicki; Nyfiken i en strut ;) Jag är ledig över jul och nyår - underbart. Hade lite semester kvar...

Britten; And I like yours!

Sussi; Kanonmatch igår ju!! Kul! Det går inte an att jag avslöjar hennes namn tyvärr...

Hannele; Du är för kul Hannele :)

Filifjonkan; Tack du! Vi gör vårt bästa för att se fina ut! Hel och ren och nystruken är ju annars helt OK!

Wiper; Tack! Vi gör så gott vi kan ;)

Sophie; Det är ett verkligt roligt och varierat jobb!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards