Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Ekologiskt godis i Uppsalabutik...

Av Helga - 19 januari 2010 08:30


Jag lunchade med min gymnasiekompis igår och som vanligt blev det thaimat. Jag hade en 2 för 1 kupong så jag var gentil nog att bjuda ;)


Det var mycket snack eftersom vi inte setts sedan före jul. Hon har nu kört igång med Raggadoll-butiken i Uppsala igen efter helgerna. Hon har haft mycket god åtgång på Kom Loy-lanternorna och ska nu också börja sälja ekologiskt godis. Jag lovade att hjälpa henne i butiken en dag lite senare i januari och det ska bli kul...


Dottern har nu blivit ordentligt firad på morgonen och ikväll ska vi äta middag på restaurang. Födelsedagsbarnet får bestämma vilken.


  

 
 
imse

imse

19 januari 2010 09:14

Den butiken måste jag besöka!

http://zvammel.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

19 januari 2010 10:07

Jag försöker välja ekologiskt. Funkar inte fullt ut men i stora hela.
Sitter just nu med en specialknäckebröd som ett bageri bakar (plåtstora kakor) som är jättegott!
Lampan är snygg. Jag märkte nu efter alla julgrejerna försvann att jag är i desperat behov av smålampor i flera rum.

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

19 januari 2010 12:03

Grattis till dottern!

Kul att få stå i butiken och spännande med det ekologiska godiset.

http://nena.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 januari 2010 13:31

Hej Helga Åh så kul i butiken kollade på filmsnutten skall nog bli en bra sak det där. Så härligt det är när det blommar i fönstren nu.För ute blommar det ju inte precis.
Trevligt hoppas jag då ni får på restaurangen med dotttern som har födelsedag.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

19 januari 2010 16:56

Grattis till dottern! Och hoppas ni får en trevlig kväll :)
Visst är det mysigt att luncha med goda vänner :)

http://susjos.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

19 januari 2010 17:22

Grattis till dottern! Hoppas ni får en mysig kväll och god mat.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

19 januari 2010 19:22

Kul att det verkar gå så bra för din vän. Kul att få hjälpa till lite då och då med :-)
Ekologiskt godis. Det måste ju bli en rejäl hit. Det måste jag köpa när hon börjat sälja det. Vart låg hennes butik?

Ha en bra kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
britten sa..

britten sa..

19 januari 2010 19:29

sla titta in i butiken nästa gång jag åker förbi uppsala...Grattis till dottern

http://glitteroga.blogg.se

 
Hannele föreslår

Hannele föreslår

20 januari 2010 11:39

Får ni massa tårta över, kan vi ta resten i morgon, vi har också ett födelsedagsbarn, hemkommande son och examen :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

20 januari 2010 13:18

Imse; Gör det - kolla hemsidan så ser du öppettiderna.

Åsa; det är fint med smålampor... vi har nog också för få egentligen...

Nena; jag ser fram emot att få vara där igen...

Filifjonkan; man får pigga upp sig med lite blomster inne nu...

Susjos; Det är fördelen med skifttider - man kan umgås på dagtid med vänner som också jobbar på liknande sätt.

Kimmie; Det var en fin födelsedagsdag ;)

Sussi; Kolla in hemsidan för öppettider och sånt. St. Johannesgatan är adressen.

Britten; Det skulle vara kul om du gjorde det!!

Hannele; Hahaha... vi tog en glasstårta bara och den gick åt. Ni får baka då för att fira allt ni har att fira ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards