Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Jag ville varna dem...

Av Helga - 18 januari 2010 08:02


Jag var ledig igår och morgonen ägnade jag och maken åt en god frukost och en långpromenad. Lång för att fördriva tiden lite... Det låg tre sömniga 17-åringar i vårt TV-rum och snusade och sov...


Dottern har varit i Norrköping och spelat basket hela helgen och hon kom hem ganska trött på eftermiddagen. Nu fyller hon snart år så idag ska hennes  paket slås in och kanske ska jag köpa någon liten sak till på stan. Jag ska träffa en kompis senare idag också och vi ska äta lunch på thairestaurang. Mmmm... det ser jag fram emot.


I lördags när jag var ute och flög sist hade vi en baby med ombord som inte hördes någon gång under resan. Det är verkligen ovanligt så jag frågade föräldrarna om han alltid var så här nöjd. De hade varit en vecka i London och barnet hade inte gråtit en enda gång på hela veckan. Jag fick god lust att varna dem från att skaffa fler barn... de kanske blir förvånade om de får en "vanlig" baby nästa gång.


  

 
 
hanna

hanna

18 januari 2010 08:25

go morgon,,,kikar in via mickes blogg,,Tomten :-)
Roligt o kika in på lite nya sidor...hoppas du får en bra måndag,,,

http://www.hanna76.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

18 januari 2010 08:48

Ha ha, min syster har två söner. Den äldsta kunde sitta i evigheter och plocka själv med nåra legobitar och sedan säga ifrån att han ville lägga sig när han var trött. Den yngsta fick man jaga runt och nästan plocka ner från väggarna =)
Det kan vara en otrolig skillnad.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

18 januari 2010 11:01

Det blir som en chock för dem om de i framtiden får ett "vanligt" barn :-) Mysigt att käka lunch med väninnan. Ha det gott! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 januari 2010 13:24

Hej Helga. Finns det verkligen sådana barn som är tysta ? Tycker inte man ser det längre mestadels är det ett himla väsen skratt,,till o med mitt lila barnbarn har upptäckt sin röst han sitter och "pratar" långa haranger,,skratt Kul låter det när de är små men det KAN låta väldigt annorlunda en varning vore kanske på sin plats till dem . Hihi

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
mormor Hannele

mormor Hannele

18 januari 2010 14:28

Då har du inte träffat mitt glada barnbarn, men klart, hon brås ju på mej :) Ska du ta hem maken från Budapest i morgon? Umeå-sonen tar tåget i helgen, tyckte inte 28 kg räckte för hans egendom..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

18 januari 2010 14:34

Då har jag bara ovanliga barn :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

18 januari 2010 14:38

Yngsta dottern var alltid nöjd. Det gick över när hon började gå. =)
Grattis, grattis till dottern.

http://wessand.blogg.se

 
britten sa..

britten sa..

18 januari 2010 15:25

ja det låter ju onekligen väldigt ovanligt ..tycker det gråts hela tiden när jag flyger ...

http://glitteroga.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

18 januari 2010 16:22

Jag har en som var nöjd för det mesta och den lilla var inte fullt så nöjd... då visste man att man levde *fniss*

http://nena.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

18 januari 2010 16:29

Hanna; Kul att du kikade in... besöker dig också.

Kimmie; Det är ofta så tror jag...

Pisan; Ja, det blir kanske lite överraskade...

Filifjonkan; Tydligen finns det sådana barn även om det ovanligt :) Mysigt med barnbarnet som "pratar"...

Hannele; Kul med glada barn :) Nej, ingen Budapest imorgon - jag är ledig... Ovanliga barn är väl bra !!

Åsa; Min äldsta var mer krävande än nr 2... då var det en bonus att det blev lugnare än ettan.

Britten; Det är det absolut vanligaste...

Nena; Vi hade tvärt om ;)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
tussegumman

tussegumman

18 januari 2010 19:13

Grattis till dottern. Det kommer väl att bli mycket fira av kan jag tänka. Snäll baby på planet. Inte var det något av mina hör jag:)Ha det gott/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

18 januari 2010 19:40

Men oj, inte gråtit på en vecka!! Kära nån, det har jag nog aldrig hört talas om förr..

Ha en bra kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards