Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Han var mer rädd om sin bil...

Av Helga - 10 oktober 2009 10:06


Ikväll ska vi på 50-årsfest hela familjen... Det är svågern och en annan vän som ska fira sina födelsedagar gemensamt. Det ska bli jättekul och det ska visst komma ett 90-tal gäster. Maken och svärmor ska hålla tal så de finslipar nog på dessa just i denna stund.


Jag var hos frissan igår och klippte 5-6 cm av mitt numer ganska långa hår. Hon visade mig hur jag kan göra större naturliga lockar med plattången - så det ska jag prova ikväll... Inte blir det väl så fint som när jag gick hem därifrån, men kanske något åt det hållet.


Häromdagen såg jag en bilist köra förbi en skola där vi bor i minst 70 km / timme. Det är 30-gräns där och jag tittade förvånat på honom när han for förbi. Först när han kom till en vägbula saktade han ner. Han var tydligen mer rädd om sin bil än om barnen eller sitt eget körkort. Synd att det inte är fartkontroll lite oftare där.


Min andra blogg


brun svamp  



 
 
Hannele

Hannele

10 oktober 2009 11:02

Galna bilförare, jag har också klippt mej lite. Dansa lagom i kväll :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

10 oktober 2009 13:07

Hoppas ni får riktigt trevligt på festen ikväll!

http://kimmietid.blogspot.com

 
fashionhaggan

fashionhaggan

10 oktober 2009 13:08

Den typen av män, som inte saktar in vid en skla, men gråter blod när dom kör över ett gupp, kräks jag på.

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
-Nena-

-Nena-

10 oktober 2009 13:18

Hoppas han blir av med körkortet.
Galet att köra så :(

Ha så trevligt ikväll.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

10 oktober 2009 16:06

Hannele; Jag lovar att dansa iaf :)

Kimmie; Tack -vi kommer säkert att ha en kanonkväll...

Fashionhaggan; Jag med :(

Nena; Ja, fy vilken typ...

Trevligt ska vi ha :)

http://helga1.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 oktober 2009 01:49

Dom där bildårarna!!
Tänk om deras barn gick där.
Hur glada hade dom blivit att deras barn utsattes för bildårar som dom själva!!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

11 oktober 2009 16:48

Sussi; Visst är det för dj...gt...

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards