Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Pugh Rogefeldt spelar i Uppsala ikväll...

Av Helga - 25 april 2009 11:43


Jag landade efter klockan ett i natt och var hemma först vid två-tiden. Idag har jag unnat mig en kompdag eftersom jag annars skulle ha ännu en "tung" Medelhavsflight med sen landning ikväll.


Istället ägnar vi oss åt hemarbete idag. Vi är ovanligt hurtiga och vädrar madasser, tvättar kuddar, täcken och dammsuger sängarna.


Ikväll ska maken åka till Uppsala med sin bror och gå på ett mysigt musikställe som heter Katalin och där ska Pugh Rogefeldt uppträda... www.katalin.com Det väcker gamla ungdomsminnen. När jag fick gå på min första konsert i en folkpark var det med just Pugh. "Dingalingalingalinga Lena" surrar i mitt huvud idag.


Jag hade Pugh med ombord en gång och berättade att jag sett honom på min första konsert. Jag brukar inte "störa" kändisar, men detta var ett så ljust minne och jag hoppas att han uppskattade att jag talade om att jag hade de här ungdomsminnena från hans konsert.


Kika även in på min nya twitterblogg; www.my-precious-mind.blogspot.com


Rösta också?


 
 
Kimmie

Kimmie

25 april 2009 14:34

Ni kommer att få superfräscha sängar och sova gott inatt! Vad kul att se och höra Pugh Rogefeldt - honom har jag också gillat.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele beundrar

Hannele beundrar

25 april 2009 15:59

Härligt med gammeldags vårstädning (kvalster dör tydligen vid minus, om man vill vara hurtig med kvalster :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

25 april 2009 16:01

Jag har i perioder också gillat Pugh.

http://wessand.blogg.se

 
Ewa

Ewa

25 april 2009 21:21

Du funderade ju på att sluta blogga och så skaffar du ännu en blog..... ;-)

http://fundringar

 
helga

helga

25 april 2009 21:32

Kimmie; det blir nog fräscht och mysigt att sova i allt rent.

Hannele; Ja, vi kan ju inte få minus direkt, men en del ska hänga ute i natt. Rätt så kallt iaf.

Åsa; Hoppas de blir nöjda med konserten.

Ewa; Ja, jag är inte riktigt klok - jag vet! Men där ska jag bara lustblogga och bara med väldigt korta inlägg...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

26 april 2009 19:45

Som jag kom till Stockholm City för att lira på Fregatten, så kom jag inte längre än till dörren på Fregatten, hoo-raiaaa, ho-hoo-raiaaa, hoo-raiaaa, snuten hade tutat i ett horn...*toksjunger nostalgiskt så gardinerna fladdrar*
Gillar Pugh!

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

26 april 2009 22:48

UnderCover; Oj, vad mycket text du kan :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards