Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

En del får flyga till Medelhavet...

Av Helga - 24 april 2009 08:45


Idag vaknade jag i en hotellsäng och har sovit ut lite längre än jag brukar göra hemma... skönt!! Jag har kokat mig varmt vatten och bryggt mitt kaffe i den engelska muggen med sil. Det har varit lite bullrigt här utanför hotellet. Det verkar vara ett bygge på gång i närheten. Jag fick gå upp och stänga fönstret på morgonkvisten för att kunna sova vidare...


Igår kom vår nya soffa och sonen och jag hann packa ut den ur förpackningsplast och kartong och vi konstaterade att det var rätt tyg och modell - det blev jättebra! Det var även en fåtölj med i leveransen, men där hade vi fått fel träslag på stolsbenen. Jag hann ringa affären innan jag skulle sticka till jobbet och det skulle vi få hjälp att fixa...


Igår hade vi tre helt fulla flighter på kvällen. En liten försening fick vi redan från start då flygplanet kom in sent. Snart nog lyckades vi ta in förseningen och vi landade på tid redan efter den andra flighten.


Idag blir det lite promenerande här i staden och till eftermiddagen har vi en charterflight till medelhavet.

Rösta gärna


Min nya twitterblogg




 
 
Micke

Micke

24 april 2009 10:28

Ja du är då för go du... :)
Bockar & Bugar dem fina orden :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

24 april 2009 10:41

Lustigt att det ska vara så svårt att packa en soffgrupp rätt..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

24 april 2009 16:32

Tänk att det ska vara så svårt för möbelföretagen att skicka rätt. Alla gånger vi beställt så har alltid nåt varit galet.. Konstigt!!

Ha en trevlig flygtur.
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

24 april 2009 21:42

Passa på att njuta ordentligt nu!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

24 april 2009 22:05

Medelhavet låter helt rätt - men jag kanske hade velat stanna lite längre =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

25 april 2009 08:18

åååmedelhavet..underbart..men just nu är jag ganska nöjd med holmträsk också ..här är det underbart nu.....kramen

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

25 april 2009 12:00

Micke; Det är ju bara dagens sanning...

Hannele; Ja, lustigt var ordet!

Sussi; Det var ändå ett rätt så litet fel...

Åsa; Jag hittade ett mysigt café som jag ska berätta mer om senare...

Kimmie; Det var inget vidare väder dock...

Britten; Vi har det bra hemma så här års...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

25 april 2009 19:00

Hej. Vad ska man med medelhavet till en vacker dag som denna. Det är banne mig medelhavsväder här i Göteborg. utanför huset ligger grannarna i bara bikini och solar...hehe. Men du måste ha sett en del som flygvärdinna ändå. Jag älskar att resa.

Ha en fortsatt fin helg.

//MARIA

http://www.metrobloggen.se/buddhagirl

 
helga

helga

25 april 2009 21:33

Maria; Ja, det var allt lite synd om passagerna som klev av igår... Ha en fin fortsättning på helgen du också :)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards