Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Vi kanske skulle ha testat?...

Av Helga - 16 april 2009 15:00


Idag hade vi en liten kille, på ungefär fem år, med ombord. Han satt med sin mamma allra längst bak i planet. Han blev väldans besviken när han insåg att det satt en motor precis utanför hans fönsterruta så han inte kunde se ut. Vi hade helt fullt ombord så de kunde heller inte byta platser.


Då sa pojken;


- Jag tycker ni ska ta bort motorn!!


Kanske skulle vi ha testat och sett hur långt vi kommit med bara en motor ;)


Rösta gärna här


 Rosknoppar från förra året kan också vara vackra att se på...

 
 
Kimmie

Kimmie

16 april 2009 15:39

Tror de andra passagerarna föredrog om ni lät den vara kvar =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

16 april 2009 15:59

*s* Ja det kanske hade varit kul... eller kanske inte, om inget annat så kanske det blivit en eller annan ledig plats någon annanstans i planet ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

16 april 2009 16:55

Ni hade ju kunnat flytta på den lite bara...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 april 2009 18:34

Ha ha, hade jag varit med på det planet hade jag vridit örat av pojken!

Hälsningar Häxan Sur- och Flygrädd

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 april 2009 19:37

hihi ja dom är härliga dom små!

Ha en bra kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

16 april 2009 23:53

...satt också precis bredvid motorn på Cimber Airs flight från Aberdeen till Köpenhamn igår kväll... blev närmast hörselskadad! Hade resan varit längre hade jag fått nervproblem... Ville kanske inte att dom skulle ta bort motorn för den sakens skull, men hörselskydd hade suttit fint!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

17 april 2009 06:31

haha, vad underbart! Man riktigt förstår ju killens besvikelse.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

17 april 2009 08:13

Kimmie; Men vad gör man inte för passagerarna?

Nena; Ja, då kunde han nog ha valt vilken plats hanville ... t o m min crewstol.

UnderCover; Ja, lite till höger och bakåt...

Ann-Louise; En riktig odåga :(

Sussi; Ibland kan de haspla ur sig riktigt roliga saker :)

Lastbilstanten; Det kan bullra ordentligt när man hamnar invid motorn...

Åsa; Ja, stackars kille...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards