Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Jag vaknade nog på fel sida idag...

Av Helga - 12 mars 2009 09:06


Äntligen hemma igen... när jag är borta flera dagar i sträck längtar jag hem så förskräckligt!!! Nu är det bara en flygardag kvar på den här arbetsperioden och ingen mer övernattning borta. Jag ska bara softa och vila mig i form inför kvällens flight.


Eller lite annat kanske jag ändå gör som att tvätta lite, plocka lite, handla lite, stryka lite och promenera lite...


Igår kväll hade vi en av mina "hatflighter". Hat för att passagerarna på den här turen alltid har så otroligt mycket handbagage med sig. De reser ofta fram och tillbaka över dagen och då vill de ha med både rullväskan, datorväskan, tax-freepåsen, dunjackan och eventuellt, om det är en kvinna, även handväskan. Dessutom vill de flesta inte på några villkor lägga någon av alla sina väskor på golvet under stolen framför - nej allt ska klämmas in i hatthyllan. Det är ett pussel som, trots allt, oftast till slut blir löst. Ibland genom att vi får ta ut väskor och skicka i bagageutrymmet under flygplanet. Det blir försening - det kan man räkna ut på förhand!! Själva flygningen är som alla andra och inga problem, men det här stuvandet kan göra mig galen... så det så!


Igår var det också en dam som bad mig om hjälp med att lyfta upp hennes väska. Jag sa att vi kunde hjälpas åt... när vi väl lyfte insåg jag att det bara var jag som höll i väskan. Sånt kan jag bli sur på. Tar man för tungt bagage som man själv inte klarar att lyfta får man ha det på golvet. Eller - packa lättare... Våra försäkringar för arbetsskada täcker inte om vi lyfter passagerarbagage upp i hatthyllorna. "If you bring it you swing it"


Gud, så gnällig jag är idag då - bäst att sluta innan fler får ovett här...


Rösta gärna här


Ps. Nu har jag fått in 500 röster på min omröstning - det tog drygt ett år. Den får ligga kvar... kan vara kul att se hur många röster det kan bli. Ds


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 mars 2009 09:54

Godförmiddag fru "stuveriarbetaren"ojoj har de så mycket med sig över dagen? Ja kvinnor är rätt kända för att ha mycket jox med sig.Skönt det är din sista tur detta pass då, Sen onödig info: Pannkakan landade nästan på Pysen sen på min fot så det blev rosa stekta märken på den men det rullar på bloggen skratt

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 mars 2009 10:35

Filifjonkan; Tänk att pannkakor kan vara så livsfarliga - vem kunde ha trott det?

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

12 mars 2009 12:33

Kan man inte själv lyfta sitt bagage,så får man väl tänka om... (I andra billiga flygbolag väger man även handbagaget ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

12 mars 2009 12:47

Gnäll du på bara vännen! Det är ju din blogg :-) Förstår att du blir irriterad på sånt folk, det hade jag också blivit. Kram!!!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 mars 2009 13:39

Hannele; Där har vi en stor fördel med lågprisbolagen...

Pisan; Tack!! Jag lovar att inte gnälla så ofta ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 mars 2009 15:38

Ibland är det skönt att få gnälla av sig och då är ju bloggen det perfekta stället.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 mars 2009 18:26

Man måste få gnälla, för efter gnället kommer solsken (jag lovar). Å du, jag avundas ditt tålamod...tur att jag, min odiplomatiska människa, aldrig blivit flygvärdinna. "Lyft väskan själv ditt svin" skulle det kunna låta ur min mun. Och då vill nog inget flygbolag ha mig...eller Ryanair kanske (opps, det kanske är där du jobbar? F´låt!)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
britten

britten

12 mars 2009 19:08

ja jag tänkte just det nu när vi bokade flyg att när man nu får betala för att ta med och checka in resväskan så kommer det väl att bli otroligt mycket handbagage...???? förstår att det finns läge för iritiation / kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

12 mars 2009 22:23

Nena; Visst är det perfekt... men ändå vill man ju inte verka för "bitchig".

Ann-Louise; Hahaha... du kanske inte skulle passa på mitt jobb då.

Britten; Kram tillbaka :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
grynet

grynet

13 mars 2009 05:24

Anar att det är du som packar bilen inför semestern. Rena rama stuvningsproffset = )

http://grynet.bloggagratis.se

 
helga

helga

13 mars 2009 08:00

Grynet; Det är bara betydligt tuffare att stuva allt på ca 2 meters höga hyllor... ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards