Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Bild på mer dukar och tabletter - Nu blir du väl snart galen på mig...

Av Helga - 6 mars 2009 12:25


Nu blir du väl snart galen på mig som bara skriver om mina möbler och dukar hela tiden ;)


Jag bestämde mig för att åka ned och byta de vårgröna tabletterna och den vita löparen (se förra inlägget). Tabletterna för att det blev för rörigt på bordet och den vita linnelöparen för att den var för tunn.


Jag köpte en vit, lång bordsduk istället, en annan löpare och tio genomskinliga tabletter som jag tycker är läckra. De var lite smidigare i storleken och passade fint till ekskivan. Alla dessa dukar och tabletter har jag köpt för julklappspengarna jag fick av mamma och pappa. TACK!!



För att du ska få läsa om något annat än inredning så kan jag meddela att jag tycker att någon av följande artister ska vinna finalen i melodifestivalen...


Plats 4:a - Emilia

Delad 2:a - EMD / Agnes

1:a - Vinnaren borde enligt mig bli Malena Ernman


Vad tycker du?


Rösta gärna - klicka här

 
 
-Nena-

-Nena-

6 mars 2009 13:07

Inte blir jag galsen inte.
Tycker det är kul att läsa och se :)

Det var dina dukar du hittat och tabletterna var fräcka, de går kanske att ha ovanpå en vit duk också.

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

6 mars 2009 13:13

Det var fräckt med de genomskinliga bordstabletterna!
Mina melodifestivalsönskemål:
1:a EMB
2:a Alcazar
3:a Sarah Dawn Finer (Om hon kommer med)
4:a BWO
3:a

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

6 mars 2009 13:58

Detta blir nog mkt finare, det tror jag med.
Du, nu är det så här att jag HAR provat salvan...ha ha...igår kväll. Min man höll på att smälla av när jag sa att jag smort in ögonen med hemorjdsalva....fy attan....ibland är man ju bara för mycket tror jag men jag va tvungen att prova, det kändes lite si sådär...hmmm.. vi får se, man får ju ge det ngr veckor, återkommer!! ;0)

Ha en go helg.

Kramelikramar

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

6 mars 2009 14:16

Vi verkar lida av samma sjukdom(shopoholics?). Ibland funderar jag på ASA (Anonymous Shopping Abusers), men sen tänker jag att den lyckan ska ingen få ta ifrån mig!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
britten

britten

6 mars 2009 15:48

nejdå det är roligt att läsa om ..jag tjatar ju om mina tapeter också...jättefina saker du hittat tabletterna blir nog riktigt finma till det bordet....jag har inte sett alla finalerna så jag har ingen aning längre om vad jag tror ....ha en trevlig helg min vän

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

6 mars 2009 17:08

Nena; Jag tycker också tabletterna var läckra och kan säkert användas på flera sätt...

Kimmie; Alla de låtarna är bra också - det blir tufft att vinna i år.

Ammis; Jag väntar med att prova tills du berättat hur det känns om några veckor ;)

Ann-Louise; hahaha... men där har du faktiskt fel ;) Jag vet inte när jag köpte en ny duk senast och matgrupp har vi aldrig köpt sedan vi träffades för 23 år sedan. Desto roligare att shoppa nu då.

Britten; Bra att du inte tröttnat :) Ha en riktigt rolig helg nu och det vet jag att du kommer att ha med mässa och teater.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

6 mars 2009 17:08

Varje gång jag går in på din blogg så blir jag så sugen på apelsiner...det ser så himla gott ut...är dte är gott...
Ja håller med om att Malena skall vinna, sen har jag lite svårt att bestämma de andra platserna, bara inte carolina af Ugglas...
Ha en fin helg min vän, kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Singo

Singo

6 mars 2009 22:37

I finalen blir det:

1:a Måns
2:a EMD
3:a BWO
4:a Molly
5:a Agnes

Imorgon vid andra chansen går alla vidare utom Petra Mede. Hon åker ut och får ingen mer chans! = )

http://singo.bloggagratis.se

 
helga

helga

7 mars 2009 11:13

Kicki; Alla har vi väl olika tycke och smak - må bäste artist vinna!!

Singo; Klockren kommentar om Petra Mede ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

7 mars 2009 12:06

Jättefina dukar och tabletter det här också!
När det gäller melodifestivalen tycker jag att Malena ska vinna!

http://millis.bloggagratis.se

 
helga

helga

7 mars 2009 12:17

Millis; Tack, tack! Då tycker vi visst lika :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele beundrar

Hannele beundrar

7 mars 2009 13:44

Jag gillar att byta dukar, lite efter humor och årstid.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

7 mars 2009 19:21

Hannele; Det tycker jag också är kul, men nu behövde jag även lite nytt eftersom det nya bordet är betydligt mycket större än det gamla...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards