Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Idag invigs det...

Av Helga - 6 mars 2009 08:10


Lunchen med min väninna igår blev inställd för andra veckan i rad eftersom hon fortfarande är sjuk. Hon hade fått en läkartid istället och skulle få medicin för att få hjälp att komma på bättringsvägen. Jag åkte ner på stan ändå och tittade framförallt på dukar och bordstabletter.


På kvällen körde vi hem farfars gamla stolar till ett syskonbarn som nyss köpt en lägenhet med sin flickvän. Det var första gången vi var där och det var roligt att få se hur de hade det. De hade målat om hela lägenheten och det var riktigt trivsamt...


Idag kommer mina föräldrar hit och inviger det nya matbordet. Det blir dock inte middag utan en eftermiddagsfika eftersom vi ska gå på en elitmatch i basket ikväll.


Grynet undrade vad nästa projekt skulle bli... Det finns en lista;


  • Ny soffa
  • Nya fåtöljer
  • Eventuellt nya mattor
  • Bygga en friggebod på landet
  • Göra om gästtoaletten hemma

Himla kul hade vi igår åt dotterns grupparbete som hon och några vänner gjort tillsammans. De har spelat in en film om en  känd svensk författare och de var vid en staty av honom när de spelade in filmen. Jag tror klassen kommer att lära sig en hel del samtidigt som de kommer att få sig ett gott skratt :)


Rösta gärna här


Duken med tulpaner blev jag väldigt nöjd med, men kanske byter jag tabletterna?

 
 
Hannele beundrar

Hannele beundrar

6 mars 2009 09:20

Det var ingen ände på projekt här, fin vårduk.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

6 mars 2009 09:20

ohh, jag som älskar tulpaner :) Vars hittade du den och fanns det tabletter i samma? Använder inte långa dukar då de bara hamnar i en knöl i ena änden på bordet.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

6 mars 2009 09:48

Härlig färg på den gröna runda bordstabletten, ser så vårigt ut.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Millis

Millis

6 mars 2009 09:49

Vilken härlig duk!

http://millis.bloggagratis.se

 
helga

helga

6 mars 2009 10:08

Hannele; Jo du, nu händer det massor här och detta är sånt vi tänkt på länge utan att komma till skott.

Ingela; Allt fanns på Hemtex, men inte tabletter med tulpaner.

Kimmie; De var läckra, men passade inte in ändå - det blev för rörigt på något sätt. Byter dem nog.

Millis; tack ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 mars 2009 11:20

Hej helga åh så söt och vårig duk du skaffat nu då De runda tabletterna är väl söta med vackert att duka med dem med vitt och vita blommor till, Synd din lunch ställdes in men är hon sjuk stackarn så är det kanske bra du inte träffar henne du kan ju åka på det med då. Trevlig fredag vid ditt nya bord sen då.

http://dagdrommeri.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

6 mars 2009 12:05

Fin duk! Jag har tulpangardiner i köket :-) Hoppas ni får en trevlig fikastund och att det blir kul på matchen! Kram!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
helga

helga

6 mars 2009 12:44

Filifjonkan; Nej, det blev för mycket även om de runda tabletterna var söta... Ja nu vill jag inte gärna bli sjuk, men det vill man väl aldrig :) Ha en skön helg!

Pisan; Den här tiden är det så fint med tulpanmönstren... Kram tillbaka!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

6 mars 2009 14:48

ja, du har lite att göra mellan dina flygturer. jag tar väl och slipar på i helgen jag, så jag kommer nån vart. Färg är nu inköpt. Tada!!!

 
helga

helga

6 mars 2009 17:03

Grynet; Lycka till med slipandet... hoppas du får börja måla snart!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards