Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Nu djä.... händer det grejer här...

Av Helga - 16 februari 2009 16:33


Nu djä.... händer det grejer här.


Dottern har länge bearbetat oss för att få måla om sitt rum. Jag har tvekat och tycker att det inte var så många år sedan hon fick omgjort i rummet. Maken är desto snällare och lovade att hjälpa henne. Nu är de igång och har rensat ut det mesta i rummet. De har varit och köpt målarfärg, rollers och tråg.


Biträdet i affären sa att väggarna antagligen skulle behöva målas tre gånger eftersom det är ganska mörka färger på väggarna nu. Det rollas för fullt därinne nu - titta in imorgon så får du se hur det hela fortlöper...


Rösta gärna - klicka här


Här kan du tävla... http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/


Här är det mesta i rummet tömt innan målningen börjar... de här två väggarna är grå och de andra två är blå innan renoveringen.

 
 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

16 februari 2009 18:14

Klart hon ska ha nya färger.

http://hannelesparadis.blogsot.com

 
Ingen bild

grynet

16 februari 2009 19:15

Åh, vad kul. Jag vet ju hur det känns...

 
Kimmie

Kimmie

16 februari 2009 19:17

Många förändringar på gång hemma hos er!
Då får vi titta in och se resultat senare.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

16 februari 2009 19:18

Ska bli spännande att se vad det blir för färg sen då =) Kul när de själv vill vara med och fixa också.

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

17 februari 2009 09:15

Vad kul! Härligt med lite nya färger. Hoppas du får en fin tisdag! :-)

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
helga

helga

17 februari 2009 09:22

Hannele; och nu bestämmer hon helt själv hur det ska bli...

Grynet; Roligt med förändringar...

Kimmie; Ja, nu är det mycket på G...

Nena; Nu kan du se lite av det i dagens inlägg.

Pisan; Jag var mest rädd för röran... men nu lever vi i kaos några dagar.

http://helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

17 februari 2009 11:57

(vår dotter bestämde själv redan som 6-åring, när vi byggde huset, men smaken ändrade sej sedan, vid 15-års ålder)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

17 februari 2009 12:30

Hannele; Sist vi gjorde om fick dottern vara med och bestämma färg, men vi valde kulör. Nu valde hon helt själv...

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards