Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Vad sa Ingrid Bergman?...

Av Helga - 13 februari 2009 09:51


Jag landade sent igår igen...


Idag är det däremot en ledig dag och det känns riktigt skönt. En hel helg är jag ledig och ungdomarna är extra glada för nu börjar sportlovet här. Sonen sticker direkt efter skolan till en kompis - de ska på fest ikväll. Vi andra ska myspysa och vi ska göra egen pizza till middagen. Det absolut godaste att lägga på tycker jag är tunna skivor av salami, så det får det bli.


Vad har du för planer för kvällen?



Jag hittade ett bra citat;

Att åldras är som att bestiga berg, man blir andfådd men man får mycket bättre utsikt. Ingrid  Bergman (1915-1982)



Rösta gärna - klicka här


Kanske blir det en sväng till landet på sportlovet?





 
 
kicki

kicki

13 februari 2009 10:29

Vi åker från Landvetter och landar i mynchen...sen skall vi vidare till Ulm där vi skall vara på bussmässa till onsdag...fårstår att du inte utgår från landvetter så jag får klara mig utan dej men jag tar med mej det du sa till mej...trots att ett plan störtat idag igen. hmmm..
kramen och tack för din omtanke,,,,det verkar vara segt detta...bläää

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Filifjonkan ler

Filifjonkan ler

13 februari 2009 10:56

Hej Helga. Ja Ingrid Bergman sa ju en hel del bra saker.Pizza med zalami på är gott Fläskfilè är heller inte så dumt faktiskt. Nu var det länge sen jag åt pizza funderar man kanske skulle beställa sig en till i kväll..jaha ha det sa å bra i helgen du med

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

13 februari 2009 11:16

Vad härligt med helgledigt! Här går sportlovet mot sitt slut. På måndag börjar skolan igen :-) Back to life. Ha nu en riktigt härlig fredag!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
evans

evans

13 februari 2009 12:59

Vad skönt med långledigt! Jag har inga särskilda planer för kvällen. Chips med barnen framför Let's dance :)

Här har vi inte sportlov förrän vecka 10, så än är det ett tag kvar.

http://evans.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

13 februari 2009 13:14

Vilket fint citat! Ha en skön ledig helg.

http://kimmietid.blogspot.com

 
kicki

kicki

13 februari 2009 14:41

Det är nog inte mest rädd för att det skall störta jag är, utan för att jag skall må dåligt av det, jag har en väldigt snabb puls konstaterat och det gör att jag mår väldigt dåligt när jag lyfter och landar...som om hjärna och hjärta byter plats...en väninna till mej har alltid med sig egen syrgas när de reser...kanske vore något...ha det gött, kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

13 februari 2009 15:18

Det var ett bra citat.
Här är det också lyckliga lediga barn.
Kvällen kommer nog att tillbringas i soffan med massa mys.
Skönt att ha ledig helg och jag önskar dig en fin sådan.

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele föreslår

Hannele föreslår

13 februari 2009 16:24

Gättre utsikt, ja, här blir det nog hjärte-landgång med lite godsaker på, lugnt med film. Barnsliga jag har självklart bäddat med hjärte-lakan :)
Ha det så gott.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

13 februari 2009 16:33

Vad det blir ikväll?? Ha ha exakt samma som du...*fniss* Hemmamys och egen pizza (se mitt inlägg) Rätt kul faktiskt. Ha det gott o. hoppas pizzan blir god, på min blir det köttfärs, ananas, champinjoner, vitlök, ost mm.m Mmmmm...*dreggel* Nu blev jag sugen.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
helga

helga

13 februari 2009 17:15

Kicki; Har fått svar på sin blogg.

Fjonkan; Ha en mysig kväll :)

Pisan; Jaha, ert lov är över nu snart...

Evans; jag ska ju jobba förstås, men resten av familjen tar lov...

Nena; Det låter som det blir mysigt hos er också :)

Hannele; Hjärtelandgång - vilken bra idé... men du är ju full av goda idéer. Hjärtelakan - vad gulligt!! Trevlig helg!

Ammis; Mmmmm... om du ändå ska baka pizza kanske du kan göra mina också - dina lät så goda ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
britten

britten

14 februari 2009 12:23

det var väldigt bra sagt att ingrid B

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

15 februari 2009 09:58

Britten; Ja, hon var tydligen inte bara vacker och duktig skådespelerska utan klok också!

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards