Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Han lever sitt eget liv just nu...

Av Helga - 28 december 2008 10:59


Nu måste det bli lite mer fart på "kärringen"...


Vi ska ha gäster imorgon och det ska handlas mat till det. Dessutom är det vår tur att göra varmrätten till nyårsafton och en del av ingredienserna passar jag på att inhandla samtidigt.


På eftermiddagen är vi bjudna till mina föräldrar på kaffestund och dit kommer min äldsta syster med familj och även min yngsta syster med familj. Den yngsta systern bor i en annan stad och firade inte jul med oss i år så det ska bli mysigt att träffas igen. Vi åker dit hela familjen men kanske får vi inte med oss sonen som lever "sitt eget liv" just nu. Han är hos en kompis på andra sidan stan och trivs bra med det. Det är bara att acceptera att sonen börjar bli stor och måste få välja själv ibland.


Igår var vi så trötta på all julmaten så jag gjorde en stek med hasselbackspotatis till. Åh, vad det smakade bra!


Snart ska dottern iväg på träning och jag tar handlingen i samma veva.


Rösta gärna på mig - klicka här


Vi har haft kyligt väder här och då är det fint att göra islyktor...




 
 
evans

evans

28 december 2008 11:36

Vilken fin islykta! Jo, barnen växer och blir stora. Det känns lite konstigt när de vill leva sina egna liv (utan mamma..). Alexander fick en greklandsresa i julklapp av farmor och farfar. Visserligen kommer har ju att åka dit med dem, men det känns ändå konstigt att han är så pass stor att han kan hitta på en massa saker utan mig ;)

http://evans.blogg.se

 
kicki

kicki

28 december 2008 12:07

Å va gott det låter med stek och hasselbackspotatis, här förekommer just nu bara tea och avslagen cokakola samt som kryddan på moset vitpepparkorn...ja våra tider kommer nog också...hoppas man kan bli frisk till nyår, gubben har fått hög feber på detta också...kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Pisan

Pisan

28 december 2008 12:39

Jättefin islykta. Hoppas ni får en fin kaffestund! Kram! :-)

http://http:/pisan.bloggsida.se

 
Micke

Micke

28 december 2008 13:07

Som tur är vill vår dotter inte nyårsfesta och jag hoppas hon undviker alkoholen så länge det går... Kram Micke

http://tomten.bloggagratis.se

 
Tussegumman

Tussegumman

28 december 2008 13:40

Ja visst är det gott med en stek eller något som inte påminner om skinka och prinskorv iallafall. Är så trött på detta nu. Idag är jag sugen på fisk! Ha det gott med dina nära och kära/Kram Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

28 december 2008 14:05

Hej!
Hittade din sida av en slump kan man säga.
Tyckte den verkade bar, och fortsatte läsa.
Ännu bättre blev det när jag läste att du jobbar inom flygbranchen, kanske som flygvärdinna?
Min moster jobbar som just det, flygvärdinna.
Jag är så flygrädd, och drar mig verkligen för att gå in i ett plan igen.

Jag återkommer gärna till din blogg.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Hanneles jul

Hanneles jul

28 december 2008 15:35

julmaten är nog nästan slut och sonen ska bjuda på middag ikväll.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

28 december 2008 16:22

Ja det är lite konstigt när barnen klarar sig själv och sällan vill vara med på det man själv vill göra.
Stek och hasselbackspotatis lät inte alls så dumt.
Ha en skön söndagskväll.

http://nena.bloggagratis.se

 
britten

britten

28 december 2008 16:51

vilken fin lykta...såna gjorde vi när jag var liten,...å så härligt med familjesammankomster...saknar min familj så...finns ju inte så många kvar men ändå...kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

28 december 2008 19:13

Så är det ju med barnen nu, de börjar hitta på mer på egen hand. Jättefin islykta!

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

28 december 2008 19:16

Evans; Vilekn fin present. Inte alls dumt att få en resa till Grekland.

Kicki; Ja, vi får verkligen hoppas att ni kryar på er snart så ni får äta lite gott till nyår.

Pisan; Tack! Vi hade jättemysigt. Mina gamla föräldrar kan ställa till med fest trots att mamma är gipsad pga ett armbrott.

Micke; Ännu ingen alkohol här heller som tur är.

Tussegumman; Kul med lite variation vad gäller maten.

Sofia; Kul med en ny läsare. Jag ska kika in till dig också. Kanske känner jag din moster??

Hannele; Det låter perfekt att bli bjuden på mat av sin son :)

Nena; Det är väl något man måste vänja sig vid... Ha en skön kväll du också.

Britten; Visst är det mysigt med familjesammankomster. Jag förstår om du saknar de dina. Kram!



http://helga1.bloggagratis.se

 
helga

helga

28 december 2008 19:18

Kimmie; Det får man nog vänja sig vid - det är livets gång.

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards