Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Det var roligt att se hans min...

Av Helga - 11 december 2008 08:34


Igår när sonen och jag gick omkring på stadens gator träffade vi på en pappa ur föräldrargruppen, som vi var med i före sonens födelse. Vi höll kontakt med gruppen i flera år och vi var sex familjer som ordnade olika träffar. Vart efter tiden gick blev det ganska många småsyskon som föddes och det blev svårt att umgås så många - så nu har det hela dessvärre runnit ut i sanden. Roligt var det i vilket fall att se vännens min när han såg sonen som växt från 52 cm till 189 cm ;)


Jag pratade med äldsta syrran igår kväll också. Dels om firandet av sonens födelsedag som inträffar strax före jul och dels om julafton. Hennes man jobbar också på Arlanda och han hade äntligen fått besked att han skulle bli ledig till jul.


Vi brukar fira mobil jul ;)

Först äter vi knyt-jullunch med makens familj hemma hos hans syster och därefter blir det kaffestund hos min äldsta syster. Hur firar du/ni?


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Igår slog jag in de julklappar som är klara till släkten... Vänster påse till min familj och höger påse till makens familj.

 
 
Ingela

Ingela

11 december 2008 08:55

Sen pappa dog är vi alltid här och firar jul. Syster försöker komma om hon är ledig (jobbar på lasarett) annars är det "öppet hus" för de som vill vara med.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

11 december 2008 09:00

Vi kör vartannat år hemma hos mig och det andra hos min ena syster. I år är det syrrans tur att hålla i kalaset.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Micke

Micke

11 december 2008 09:26

Firar vartannat år... Är ju 10 personer i släkten som träffas och ju mer vi är ju roligare blir det :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 december 2008 09:27

Morrn Helga jaha ser att du fått till lite klappar,,, det växer i kassarna liksom vartefter dagarna går, Julafton firar vi hos mig sen 4 år tillbaka ett ställe bara för jobbigt att byta place sådär mitt i. De är här de som vill se får resten göra som de vill Man träffas ju ändå andra dagar juldan och annan dagen är sådana dagar hos oss.

http://filifjonkan-se

 
Pisan

Pisan

11 december 2008 09:46

Har 2 kassar som ser ut ungefär som dina med julklappar. Tänkte fylla på dem på lördag. I år firar vi, jag och barnen, julafton hos mina föräldrar, min syster kommer också.

http://pisan.bloggsida.se

 
Doc

Doc

11 december 2008 10:02

Hej, vilken fin blogg du har.
Fast om din son gått från 52cm till 1,89cm så har han ju krympt haha :-)

http://skargardsdoktorn.blogg.se

 
helga

helga

11 december 2008 10:16

Ingela; Det låter mysigt med öppet hus för alla som vill vara med.

Kimmie; Det kanske känns lite skönt att få gå bort i år.

Micke; Visst är det mysigt att vara många.

Fjonkan; Här träffas vi också andra dagar. Fram emot nyr är man ganska övermätt ;)

Pisan; Det låter trevligt!!

Doc; Tack! Tur att du talade om mitt skrivfel - Sonen blev helt plötsligt lite väl liten ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles jul

Hanneles jul

11 december 2008 11:39

Mobil jul är det värsta jag vet, på julafton ska man bara ta det lugnt, umgås, inte stå i köket. Der finns jildag, annandag och många andra dagar att ränna runt.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

11 december 2008 12:58

Här har vi testat en del varianter av firandet.
Vi varit halva dagen var hos mina och makens föräldra, vi har tagit en dag var och sett till att de fått en julafton vart annat år.
Vi har firat alla tillsammans hemma hos respektive förälder.
Vi tröttnade till sist och sa att nu får de komma hit istället, så så har vi det nu.
Juldagen är vi hos mina föräldrar och träffar mina syskon som firar på annat håll på julafton.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

11 december 2008 17:39

Förr firade vi alltid ihop hela släkten,vi firade varannan jul hos varandra,så det gick liksom runt.Men nu för tiden har inte jag o. maken varit med. Förra året var vi hemma o. hade son,svärdotter o. barn-barn hemma. Året innan jobbade vi på Säfsen Resort (skidort i Dalarna) och i år åker vi till Sälen och firar jul, puh...vad håller vi på med ....?? Nästa år får nog bli en lugn jul hemma tror jag. Ha det bra. kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
helga

helga

11 december 2008 17:48

Hannele; fast vi vill så gärna träffa bådas familjer. Vi träffas ändå alla andra dagar också utom juldagen då vi alla vilar. Låter ändå behagligt att stanna på ett ställe hela dagen.

Nena; Låter skönt att ni är hemma och bara på ett ställe.

Ammis; Mysigt med jul i fjällen - då har ni ju riktig snöjul!! Kanske man släpar med lite färre julklappar också?

http://helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

11 december 2008 23:09

Man måste inte träffa bådas familj på en och samma dag... finns många dagar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

12 december 2008 07:51

Hannele; Tur att man inte måste någonting - vi gör det helt frivilligt ;)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards