Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Blir det nåt idag eller? ...

Av Helga - 9 december 2008 08:18


Ännu så länge är här frid och lugn, ingen blixtutkallning den här morgonen. Jag steg upp strax före sex och förberedde mig för en eventuell utkallning på jouren men, som sagt, inget än så länge. Skulle det förbli lugnt kanske jag kan städa lite eller baka - vi får se. När det väl ringer kan det bli raketbråttom och då vill man inte ha för mycket på gång.


Just nu är det väldigt mycket läxor och skrivningar för båda ungdomarna så här i terminsslutet. Särskilt för dottern som ska få sitt första betyg någonsin. Jag tror de båda ser fram emot lovet då de kan få göra annat än gå i skolan, träna och plugga.


Vad det blir för aktiviteter på lovet kan man bara gissa... sova, sova, sova, sitta vid datorn, umgås med kompisar, träna, träffa tjocka släkten och äta, äta, äta. Dottern ska på en turnering också men det är först efter nyår.


Rösta gärna på mig här






 
 
Micke

Micke

9 december 2008 09:03

Godmorgon... Mindre sömn för mig tyvärr och vakna före dottern är INGA problem i detta huset :D Kram

http://tomten.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

9 december 2008 09:19

Usch, min ynsta dotter har massor med läxor också. Hon gör inget annat än får panik över allt hon inte hunnit med. Hemskt.

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 december 2008 09:19

Godmorgon Helga, jaha jour igen bäst ta de lite smått bara då så du inte får slänga degen om du skall rusa iväg fniss,,Ja tonåringarna behöver sina skollov de är trötta nu efter allt pluggandes man märker det på dem det är ju så intensivt i skolan slutdagarna med lucior och teaterjox, Ha det så bra då och hoppas du slipper iväg

http://filifjonkan-se

 
Kimmie

Kimmie

9 december 2008 09:57

Det låter som hemma hos oss, massor av prov och läxor men nu närmar sig lovet och de aktiviteter du nämnde lär nog bli de samma här.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Micke

Micke

9 december 2008 10:48

Spänn på dig klackarna och stå i startgroparna redo att ila iväg :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
helga

helga

9 december 2008 13:00

Micke; Typiskt att du sov dåligt. Hoppas firandet gick bra. Och du; I´ve been ready all day ;)

Åsa; Jag läste mer om det på din blogg - inget kul!!

Fjonkan; Jo det är just det med att inte sätta igång med för tidskrävande projekt. Rätt vad det är ska man iväg.

Kimmie; Det ska bli skönt med lov.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

9 december 2008 16:38

jag har inte svårt för att ligga i soffan och läsa...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

9 december 2008 20:42

Hannele; Tyvärr hade jag inte ro till det idag...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards