Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 8 oktober 2007 07:43

Det var svårt att somna tidigt igår kväll eftersom jag haft sovmorgon på morgonen. Kroppen kan inte ställa om hur fort som helst. Dessutom var det väldigt hett på hotellrummet trots att jag hade fönstret öppet. Jag fick väl sova ungefär 5 timmar med orolig sömn och så upp vid 04.20


Nu är det snart dags för en Europaflygning tur och retur och sedan kommer jag hem vid middagstid. Båda ungdomarna ska träna ikväll, så då är det bara att kasta på sig förklädet och laga mat...


Bild från en av mina promenader... 

Av Helga - 7 oktober 2007 21:08

Jag gick en promenad på mitt "stopp" och det var en fantastiskt fin och solig höstdag här i södra Sverige. Jag tog en del foton som kommer att publiceras på bloggen vartefter.


Jag tyckte det var synd att gå in på hotellrummet för tidigt så jag köpte mig en hamburgertallrik med ramlösa på korvmojen och satte mig nere vid hamnen och tittade på alla människor som söndagsflanerade, cyklade och åt glass. En ljuvlig eftermiddag sannerligen...


Efter det köpte jag en cafe latte på Wayne´s och tog med upp på rummet och såg på program som jag inte kan se hemma eftersom vi valt att inte ha några extrakanaler (det är ju faktiskt mest skit tycker jag), men ibland kan det vara kul att se sånt jag såg idag på Tv3 - om inte annat i studiesyfte.


Jag önskar dig nu en god natts sömn!

Av Helga - 7 oktober 2007 15:09

Jobb blev det och bråttom blev det när de ringde ut mig på jourtiden, men inte en så värst lång dag...


Jag är redan framme på stället där jag ska övernatta. Imorgon blir det en tyngre dag däremot. Nu ska jag ta mig en promenad här och köpa med mig lite mat tillbaka till rummet sedan. Det ska bli skönt och mysigt med en ensamstund... Imorgon är det snortidig pick-up, så det gäller att somna tidigt!


Jag kom att tänka på en rolig sak som min dotter gjorde när hon var 5 år...


Hon brukade ofta gå in till vår grannfrun som var ca 60 år. En gång satt de och tittade på rapport tillsammans och dottern ville nog helst göra något annat roligare.


Dottern sa:

- Det här är väl bra tråkigt!?


Grannfrun sa, lite förstrött;

- Ja, det är det.


Dottern sa:

- Men varför tittar du då?


Ha nu en fin fortsättning på söndagen!


Av Helga - 7 oktober 2007 10:04

En god morgon är det och vi har fått sova ut.


Idag ska dottern åka till matchlokalen för att "hänga" med sina kompisar och sonen har ytterligare en match idag. Igår kände sonen sig ju hängig, men det blev bättre så han kunde spela sin match igår och kan nog även vara med idag.


Jag sitter och väntar på telefon från jobbet (har ju jour idag också)... Vi får se vad det blir idag!!


 Jag kom att tänka på en vers som jag lärde mig när jag var liten och gick i engelsk förskola utomlands:


How much wood should a woodchuck chuck

if a woodchuck could chuck wood?

He would chuck all the wood that a woodchuck could

if a woodchuck could chuck wood.


Den kan du prova att läsa högt för dig själv och fort förstås...

Av Helga - 6 oktober 2007 22:54

Nu är jag hemma igen och jag är redo för sängen.


Flygningen som jag fick på min jour var rätt så rörig på hemvägen på grund av att cateringfirman hade "nollkoll" och lastade på fel mat. Vi löste serveringen ändå... det är ju en stor del av vårt jobb att lösa problem.


Imorgon ska jag ha jour igen - spänningen är ooolidlig, som Peter Harrysson skulle ha sagt.


Ett litet citat på kvällskröken; 

De värta såren är de som inte blöder...

Av Helga - 6 oktober 2007 11:45

Japp, nu har de ringt ut mig på jouren...kommer hem igen till kvällen...


Jag hann stryka igenom strykhögen och det är den bästa joursysselsättningen. Man kan avsluta den när som helst och sticka iväg. Ha nu en mysig lördag, kära bloggare!


Av Helga - 6 oktober 2007 09:37

Maken har skjutsat dottern till hennes match och jag har ännu inte blivit utringd på min jourtid...Jag funderade på att packa ner uniformen och följa med och titta på matchen, men det är så dålig mottagning i lokalen där hon spelar så jag struntar i det. Jag måste ju vara helt tillgänglig för snabb utkallning under mina jourtimmar. Jag har suttit jour i den lokalen en gång förut, innan jag visste om att det var så dålig mottagning, och då fick jag sitta med telefonen så nära en bestämd plats i lokalen som möjligt hela tiden för att kunna nås över huvudtaget.


Sonen vaknade med lite värk i kroppen och varm i pannan - han har troligen feber. Han ska högst troligt inte åka med till storstan och spela sin match, men maken står på tur att skjutsa ändå - typiskt!



Av Helga - 5 oktober 2007 21:38

Jag skulle ju vila efter jobbet, men det var absolut omöjligt att koppla av. Jag läste tidningen, tog ett bad och sedan kom familjen hem och vi tog en fredagsfika tillsammans. Därefter slocknade jag...skönt, men ack så segt att komma igång igen efteråt.


Till middag blev det stekt fläskfilé med potatishalvor och två såser. En med gräddfil, fetaost, purjolök och hackade oliver och en ostsås som barnen gillar. Lite rödvin passade till maten, men jag ska ju jobba igen imorgon så  det är inte tal om någon större vinmängd så här dagen före.


Dottern och jag tittat på Idol och nu måste jag börja tänka på min refräng...ska ju ha jour imorgon också och har jag otur rings det tidigt...


Båda barnen ska spela matcher imorgon och maken ska skjutsa till storstan - fullt ös som vanligt alltså.


Höstmys...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards