Inlägg publicerade under kategorin Musik

Av Helga - 2 mars 2013 19:37

Jag hade fått för mig att jag var ledig hela helgen men såg i almanackan, tidigare idag, att jag börjar jobba igen redan imorgon. Då ska jag vara borta tre dagar så  det blev ordentlig fart på mig. Jag har städat, hälsat på mina föräldrar och lagat två maträtter till nästa vecka. Sen lagade jag kycklingtacos till kvällens middag. Ibland kan det vara bra att få lite press på sig  - då hinner iallafall jag mer...

Nu ska vi snart se på "Andra chansen" och jag hoppas att Cookies and Beans går vidare. Vem/ vilka hejar du på? Min ena syster bor ett stenkast från arenan i Karlstad men, vad jag vet, ska hon inte gå dit.

Jag passerade Fyristorg idag på väg till mamma och pappa. På lördagar står det ofta folk och säljer diverse mat/ växter/ blommor. Jag köpte en hemmagjord fikonmarmelad av en dam och den smakade riktigt gott tillsammans med ost.

Nyligen såg jag en av systrarna från First Aid Kit i verkligheten och idag blev det en del lyssnande på just det bandet. Himlans imponerande duktiga tjejer!

Av Helga - 2 februari 2013 22:30

Jo, men visst ringde trafikkontoret upp mig på jouren. Just när jag började tro att jag skulle komma undan och få en hemmakväll...

Det blev en kort flygdag - bara en flight till övernattning. Vi landade precis i lagom i tid för att hinna se Melodifestivalen. Myspys på hotellrummet!!! Jag gillade visserligen de bidrag som gick till final men tyckte bättre om Cookies and beans och Eric Gadd. Jag tror ändå att Yohio och David Lindgren är mer "Melloanpassade" så det blir säkert bäst som det blev...

På  flygningen hade vi en liten 6-årig kille som reste ensam. Han var väldigt kavat och snackade nästan omkull piloterna, innan start, när han fick komma in i cockpit en stund. Under flygningen skulle han på toan längst bak två gånger. Han tog sats från rad 3, där han satt, och rusade ner till toaletterna.

-Vill du ha nån hjälp? frågade jag honom.

- Nä, kan själv - blev svaret...

Hahaha... vilken skön kille!

Nu lite foton hemifrån köksbordet - älska tulpaner!!

Av Helga - 30 januari 2013 21:30

Igår kväll åt jag middag med mina kabinkollegor på hotellets restaurang. Som alltid, när jag bor på just det hotellet, så beställde jag chili con carne. Ikväll när jag kom hem fick jag samma maträtt men tillagad av maken. Tur att jag verkligen gillar chili con carne...

Lite hotellbilder...

Idag var det en flygdag med rörig luft. Vi fick hålla i oss mest hela tiden när vi jobbade. Att servera kaffe och te medans det skumpar och att  hela tiden vara försiktig så ingen vagn sticker iväg - det tär på tålamodet och man blir trött. Fem såna flighter hade vi idag - skumpskumpeliskumpskump! Jag brukar skoja med våra passagerare och säga att piloterna borde köra upp på vägen igen och inte köra i vägrenen hela tiden...

På en av flygningarna hade vi ett helt gäng medarbetare och artister som ska medverka i/kring melodifestivalens första deltävling. Det var roligt!

Nu softar jag framför TV:n och njuter av min fredagskväll. Synd bara att ingen annan i familjen tycker att det är fredag

Flyg · Humor · Musik · TV
Av Helga - 13 december 2012 14:45

Dagen inleddes med frukost tillsammans med dottern och vi satt framför TV:n så klart och såg den fina Luciamorgonen från Uppsala Domkyrka. Jag tycker programmet var högtidligt och även lite nyskapande. Några ansikten kände vi igen ur körerna och det är ju också roligt!

En gång i tiden (på stenåldern var det nog) så sjöng jag i domkyrkans flickkör och det hade jag nästan glömt bort, så längesen känns det. I slutet på varje termin fick vi 50 öre per körövning vi varit med på och så fick vi 2 kronor för varje gudstjänst/ konsert vi deltagit i.  Det blev en liten slant och jag minns att jag tyckte det var lyxigt med den där pengen man fick till jul- och sommarlov.

Senare på förmiddagen åkte jag till min frissa och klippte av rätt mycket av barret  och så blev det slingor också, både mörka och ljusa. Så, nu är jag redo för julkalasen...

Hur har du haft det på Luciadagen?

Av Helga - 4 november 2012 15:30

Dotterns tyske vän har återvänt till Berlin... det blev lite tomt i huset på något sätt. Nu har vi bara två tonåringar igen.

Igår gick vi runt i Uppsala på kvällen och såg på ljusinstallationerna "Allt ljus på Uppsala". En del av installationerna var läckra och fyndiga och en del var sisådär. Det var iallafall stämningsfullt att vandra runt i mörkret tillsammans  med andra Uppsalabor och turister.

En kollega är fyndig och har bl a rappat ombord och sjungit för brudpar under flygning. Nu har hon skrivt en ny text till  låten "Dansa Pausa" och den som har/ har haft eller känner småbarn kommer att känna igen sig...

Av Helga - 12 oktober 2012 11:15

Idag har jag varit en liten skurgumma. Hela huset har städats och lakan har bytts i sängarna. Det har varit så mycket annat på sistone så en rejäl genomgång var nödvändig här hemma.

Jag har väl tidigare berättat om hur svårt det kan vara att hitta skor/ stövlar till uniformen eftersom de måste vara släta utan spännen och nitar. Nu har jag iallafall hittat nya stövlar i grevens tid inför vintern. Kylan har slagit till ordentligt så nu blir det skönt att dra på stövlar igen.

Märket heter Tamaris och jag köpte stöveln på Nilsons i Göteborg

Familjeuppdatering;

* Sonen har i nuläget sitt jobb kvar samtidigt som flera andra kollegor har varslats. Idag åkte de tillsammans till Åland t/r. De gör mycket roligt tillsammans så jag hoppas ingen ska behöva sluta!

* Dottern ska snart ut på äventyr. Hon ska resa till Berlin på tisdag  för att se Sverige spela VM-kvalmatch i fotboll mot Tyskland.

* Maken och jag ska på stor fest på lördan - det ska bli kul!

Jag avslutar med en video som fick mig att gråta... den är helt underbar. Ta dig tid att se den - det är värt det!

Trevlig helg!!

Film · Flyg · Musik · Resor · shopping
Av Helga - 2 juni 2012 19:30

Idag flög jag en tur till Medelhavet och tillbaka. Det var uppstigning redan vid 03.00 för att hinna till jobbet till kl. 05.00 Alla passagerare såg rätt så trötta ut och det gjorde säkert vi i besättningen också till en början. Sen hördes plötsligt en späd stämma från en av de bakre stolsraderna...

Det var en liten 4-årig tjej som satt och sjöng under boardingen...

I was made for loving you baby, you were made for loving me... av KISS...

En cool tjej!

När familjen gick av sa jag till tösen;

-Vi kommer aldrig att glömma att du sjöng en KISS-låt för oss idag!

Flyg · Humor · Musik
Av Helga - 30 maj 2012 09:45

Efter att ha varit på "luffen" i fem dagar är jag nu äntligen hemma igen! Morgonen har varit lugn med lite kaffe, sudoku och byte av lakan i allas sängar...

Nu ska jag snart iväg och handla. Det ska införskaffas både vardagssaker som mat och så ska jag köpa drycker, engångsartiklar och annat till studentmottagningen. Lite plantor är det också dags att köpa så vi kan göra fint i trädgården inför festen.

Igår flög jag med en rolig kollega. Både han och jag hade sett melodifestivalen och pratade om favoritlåtarna. Jag sa att jag gillade Cyperns bidrag och sen fick vi den sången på hjärnan och gick och trallade lite här och där under flygningen. I galley, över drinkvagnen och ute i kabinen. Hoppas inte passagerarna tyckte vi var för galna? Sjung med du också... La la love...