Inlägg publicerade under kategorin kläder

Av Helga - 10 april 2013 22:12

Igår kom sonen hem från sin Texasresa och idag, när jag kom hem från min flygturné, var det kul att få höra allt om resan. Vi har tittat på hans foton också. Sen vid 18-tiden var det dags att skjutsa ut dottern till Arlanda och hon ska hälsa på sin pojkvän några dagar i Berlin. Mycket resande nu i den här familjen...

Berlin

Idag hade vi med oss två personer från ett stort Italienskt modehus på en av våra flygningar. De var på väg till Sverige för att ha en privat visning. Jag vet vilken person de ska träffa men jag kan tyvärr inte avsöja det här. Det är top secret. Det var iallafall spännande att höra lite om deras arbete och planer.

Nu ska jag vara ledig några dagar och det ska bli riktigt skönt. Allt har ju gått i ett sedan vi kom hem sent lördag kväll från vår semesterresa. Eventellt ska jag vikariera i förskolan på fredag om det finns behov. Vi får se!?

Av Helga - 4 augusti 2012 21:00

Igår var det halvdant väder på förmiddagen. Då åkte vi till Norrtälje och shoppade på nya GANT-butiken som har REA just nu. Maken köpte en skjorta och en tröja i ull och jag köpte en ullkofta. Alla plagg var nedsatta med 30-50%. Sen blev det lunch på caféet Tre praliner på Tillfällegatan 8. Vi tog varsin dubbeltoast med kantarellstuvning och det var rikligt och gott! Man kan sitta både inne och ute och vi klättrade högst upp till deras altan vid taknockarna - läckert!

På kvällen sken det upp så vi tog med oss maten ut. På en klippa satt vi och njöt av bad, kvällssol, grillad fläskkarré, potatis i folie, blå castello, sallad och ett varsitt glas rött. Jag tror att en av meningarna i mitt liv är att sitta på en klippa och titta ut över vattnet!

Ikväll tog jag bussen hem till Uppsala igen. Sonen kom hem från Rhodos nyligen och dottern håller sig helst här hemma. Nu blir det OS-TV resten av kvällen...

Av Helga - 5 maj 2012 20:00

Idag har vi haft en skön familjedag...

Jag och sonen har varit iväg och köpt en studentkostym, en skjorta och en slips och så har vi köpt en studentmössa på nätet. Faktum är att det inte varit självklart att ha en studentmössa alls och därför har vi väntat så länge med att beställa mössan. Jag minns när min äldsta syster tog studenten på 70-talet  - då var det inte heller alla som ville ha studentmössa.

Sen åkte vi och fikade hemma hos svärmor och där bjuds det alltid på goda småkakor.

Efter middagen drog alla de andra iväg. Maken skulle på uppvaktning av en kollega, sonen skulle hem till en kompis och dottern skulle på lagfest. Det känns inte så dumt, att efter att ha agerat privatchaufför, få ha lite eget lördagsmys!

Imorgon blir det en sväng till stugan. maken har varit där några gånger i vår men jag har bara varit där en gång. Vi packar in varmvattenberedaren i bilen, en god matsäck och lite specerier till skafferiet och sen drar vi! Det ska bli mysigt!

Av Helga - 8 april 2012 19:30

Igår kväll var basketbollturneringen slut...

Maken och jag kom hem några timmar före dottern eftersom hon och de andra tjejerna i laget ville se finalspelet. Uppsalalaget kom på en fin placering som vi alla var nöjda med! Direkt efter att vi kom hem åkte vi över till min syster där stora delar av släkten var samlad till påskmiddag. Vi kom lagom till fikat och fick njuta av en fantastisk chokladtårta och en citrontiramisu...

Idag har vi promenerat och sen har vi varit på påsklunch hos svärmor. Vi bevittnade ett drama utanför det stora vardagsrumsfönstret hemma hos svärmor. En kvinna och en man verkade väldigt osams och kvinnan slog mannen och senare grät hon och säckade ihop innan han hjälpte henne upp igen och gick iväg med henne. Något senare gick han tillbaka igen utan henne. Undrar om han gjort slut och hon blev så där arg och ledsen pga det???

Sonen är nu på väg hem från Skåne och han verkar ha haft det bra! Imorgon börjar min vardag igen - det blir tidig incheckning på Arlanda och så iväg på en liten turné.

Tre omgångar med matchställ och uppvärmningströjor har snurrat i vår tvättmaskin under dagen. Nu ska allt sorteras i nummerordning och läggas tillbaka i matchväskan. Tur att den här typen av kläder torkar så fort.

Av Helga - 21 mars 2012 21:00

Ibland är mitt jobb lite extra kul, som nu t ex när jag kommit utomlands (i London) för en eftermiddag och kväll. Det har gått i ett sedan crewbilen släppte av oss vid hotellet. Jag bytte bara om på rummet och så gick jag ut en sväng. Jag handlade ännu en gång på billighetsvaruhuset Primark på Oxford street.Två små aftonväskor, en vit och en svart och två doftljus. Allt för 11 pund.

Sen blev det en fika i solen på ett italienskt café alldeles bakom Selfridges & co på Duke street, caffe Fratelli. Där satt jag bara och njöt av kaffet, en salamitoast och av det fina vädret.

Efter den sköna stunden promenerade jag tillbaka till hotellet och slank in på Marks and Spencer på vägen. Där fanns en hel del reaplagg och jag köpte ett par linnebyxor, en sommartröja och en cashmeretröja - allt som allt blev priset 79 pund.

Efter en kvarts vila var det dags att träffa kollegorna i hotellobbyn. Vi gick till en libanesisk restaurang i närheten av hotellet. Jag valde lammkotletter med sallad och det var fantastiskt gott! Dit går jag gärna igen...

Nu börjar det grusa till sig i ögonen efter en aktiv dag med start hemma vid 04.20 Snart dags att släcka lampan för att orka med en 10-timmars arbetsdag imorgon.

Vi hade två roliga killar ombord i businessklass idag. De är visst lite kändisar från ett inredningsrogram på TV. Den ena killen kommenterade mögelosten på sin matbricka.

- Den här osten ser visst lite gammal ut...

Jag svarade;

-Ja, jag tror den snart ska vara med i Antikrundan... Häpp!

Av Helga - 21 februari 2012 18:00

Nu börjar jag längta hem...

Jag har inte varit hemma sedan i söndags morse utan har bara fladdrat runt, runt och sovit på olika hotell. Idag har jag ledig tid i en sydlig stad och här är det helt klart vår idag - det är ljuvligt! Ikväll bär det av igen och då blir det övernattning på hotell ännu en gång men sen imorgon får jag komma hem till familjen igen.

Igår flög vi runt i Sverige och när vi skulle landa på kvällen var det ganska dåligt väder. Pga snöröjning av banorna fick vi ligga i vänteläge i 20 minuter. Alla passagerare såg ut att ta det med ro och de flesta somnade faktiskt.

Jag har varit duktig och tränat på hotellets gym igen idag och det känns så himla bra att uttnyttja tiden! Sen blev det lunch på stan och lite reashopping. Vi ska ha en fest hemma på lördag så det blir kul att ha lite nytt på sig. Det blev ett vitt långt linne från Jackpot och en söt blus från DAY.

Nu ska jag ägna mig åt festbestyr ett tag så det blir en liten bloggpaus från Helgas hörna...

Av Helga - 28 december 2010 10:35

Dottern har åkt iväg på ett fyradagars träningsläger... hon kommer hem lagom till nästa helg.

Jag hade stämt träff med min syrra från Norrköping igår,  inne i stan - vi gick och åt lunch tillsammans och hennes flickor var också med. Ikväll ska vi träffas igen "hela bunten" -  hemma hos mina föräldrar.

Jag har haft ett presentkort på Rabalder som bränt i handväskan ett tag (sedan min födelsedag). Nu hade rean startat där med 30-50% på det mesta. Jag hittade en kofta och ett par byxor som blev mina.

Idag är det väldans lugnt här hemma. Dottern är ju som sagt bortrest, sonen jobbar och maken är ute och skottar ner snö från garagetaket. Senare ska vi åka till systemet och inhandla skumpa till nyår bl a. Vi ska även se om vi kan fynda på elektronikmarknaden. Tjock-TV:n är för tjock så vi ska se om vi kan hitta något lite smidigare att titta på...

Egentligen är jag nöjd med det vi har men maken är sugen på något lite mordernare så jag har fått ge med mig...

Jul hemma hos Helga...

Av Helga - 11 november 2010 09:31

Den här fina buketten stod på köksbordet när jag och barnen kom hem från vår resa... Maken tyckte inte det var en bra idé att ge mig födelsedagsblommor innan resan eftersom de skulle hinna vissna innan vi kom hem igen. Vi har haft roligt åt den vita blomman lite till höger. Vi tycker den ser ut som vitkål... Jag har skämtsamt sagt att vissa fruar får rosor av sina män, men jag får vitkål ;)

Varför åkte inte maken med på resan har någon undrat!?

Jo, dels så jobbade han en av dagarna men så är det också så att min gubbe inte är så road av att resa. Han gillar mer att åka till stugan, fiska och greja här hemma. Vi har levt tillsammans så länge nu ( 24 år) att detta inte är ett problem i mina ögon. Han följer med när han själv har lust och det brukar bli ungefär varannan gång.

Jag fick även några andra presenter av min familj på födelsedagen. Ett par jättefina gnistrande örhängen från pilgrim från dottern, en CD med Oskar Linnros från sonen och ett presentkort på Rabalder av maken.