Inlägg publicerade under kategorin Sport

Av Helga - 14 februari 2015 17:39

Ledig helg och jag älskar´t!

Jag har hunnit med mycket...

Först städning och lakansbyte och lite tvätt. Sen matinköp på COOP med dottern och direkt efter det såg vi en basketmatch där Uppsalalaget  Sallén vann.

Den vitklädda tjejen med nr 4 på ryggen är 1.98 lång. "Vår" spelare bredvid ser nästan liten ut men är också runt 1,94 lång. Det är många baskettjejer som är långa men det finns även många som är små och kvicka...

Nu har jag förberett en efterrätt till ikväll - det blir en bär- och fruktsallad. Det blir vårt myspys hemma på "alla hjärtans dag". Vi ska äta färsk lax med stekt potatis, rom, gräslök och gräddfil som varmrätt.

#allahjärtansdag #helga #bär #efterrätt #basket #ledighelg #helg

Av Helga - 21 januari 2015 10:42

Vi fick hem vår dotter från sjukhuset igår efter lunch. Vi bäddade ner henne i bäddsoffan i TV-rummet, en central plats i huset. Nattsömnen har varit god så allt känns bra och stabilt just nu.

Sist jag jobbade, i helgen, fick jag äran att fylla på kaffe till kaptenen i den här muggen. Visst smakar kaffe bättre i en porslinsmugg än i en mugg av papp!? Sen är det ju en smaksak om man vill dricka ur en Brynäsare eller en Skelleftare...

Jag är ingen hockeynörd men med en pappa från Skellefteå är det ju så klart Skellefte AIK som gäller om det nu är nåt som gäller.

#helga #flyg #fika #hälsa #sköldkörtel #humor #hockey #idrott

Familj · Flyg · Humor · Hälsa · Sport
Av Helga - 28 maj 2014 14:11

Idag var en intressant dag på arlanda och säkert hemskt jobbig för många resenärer och även för personalen på flygplatsen. Det är stora störningar i tågtrafiken mellan Uppsala och Arlanda pga ett signalfel och ett elfel. Jag hann ut till jobbet innan det här problemet uppstod i ottan men när jag skulle flyga iväg var det mellan 10-15 passagerare som checkat in via internet som inte dök upp till avgångstid.

Det här är ett av SJ´s tåg som går på sträckan Uppsala-Stockholm. Det tåg jag brukar åka med är SL´s pendeltåg.

När jag senare skulle hem igen var alla tågavgångar inställda hem till Uppsala och jag fick gå till busshållplatsen istället. Där kom en buss efter ett långt väntande, men den körde bara förbi eftersom att den var fullsatt. Ytterligare 20 minuter senare kom en extrainsatt buss som fick med alla resenärer.

På min flight hade jag med en av våra absolut bästa vänner som passagerare. Han skulle ner till Skåne och arbeta på en stor golftävling i helgen, Scandinavian masters.  Jag jobbade där bak i planet och han hade inte sett mig. Efter landning stannade han kvar då han hade hört min röst i högtalaren. Jättekul att träffas som vanligt!

Nu är jag hemma igen och det blev en fika när maken kom hem från sitt jobb. Alla de andra i familjen är lediga den här långhelgen. Det är bara jag som ska arbeta...

#tåg #flyg #flygvärdinna #helga #långhelg #strul #fika #familj #golf

Av Helga - 3 mars 2014 07:52

På min sista flight ner till södra Sverige igår kväll kom två män ombord mot slutet. De steg på allra sist och när den ena kom sa han:

- Min kompis kommer ner snart. Han står och byter om i gatebryggan.

Jag trodde först att det berodde på att de fått klä av sig något skärp eller så i säkerhetskontrollen men det visade sig att de båda männen kom direkt från att ha åkt Vasaloppet. De såg trots allt pigga ut och jag beundrar verkligen folk som tar sig an såna utmaningar.

Tidigare på dagen flög vi till en Alpdestination. På hemresan skulle vi ha helt fullt med 181 passagerare och det var ju inte så konstigt med tanke på att Stockholms sportlov tog slut igår. När det väl var avgångstid visade det sig att en buss med ca 30 resenärer av väderskäl inte kunde komma fram till flygplatsen så vi fick åka hem med ca 30 tomma stolar...

Idag har jag sovmorgon på ett hotell, men tror du jag kan sova ut? Nä, trots landning nära midnatt vaknar jag strax efter sex på morgonen...

#flyg #flygvärdinna #alperna #wasaloppet

Flyg · Resor · Sport
Av Helga - 25 februari 2014 11:46

Imorse steg jag upp tidigt för att fira maken som fyller år just idag.  Jag hade köpt hem färskt bröd, goda pålägg och apelsinjuice för att vi skulle få en extra mysig födelsedagsfrukost. Jag tände ljus och gjorde en fin dukning. Hela familjen inklusive svärmor firar honom mer senare ikväll med middag och paket. När maken får önska middag blir det ofta "flygande Jakob" och så blir det även ikväll.

Vi har ju fått hem dottern i dagarna men nu har sonen hittat en möjlighet att flytta hemifrån. Han ska hyra ett mindre rum tillsammans med kompisar, i deras studentlya. En kommer och en går...

Jag längtar faktiskt efter att få börja flyga igen nu. Några dagars vila till med tanke på mina öron, sen till helgen drar det igång igen med en charterflight. Ska bli kul!

Mitt flygbolag flög hem en massa idrottsmän/kvinnor och press från Sotji igår. Pga av en enorm mängd avresande från flygplatsen till ett stort antal länder uppstod förseningar. Därav kom OS-hjältarna hem senare än planerat. Var du på plats och hyllade våra OS-hjältar eller såg du det på TV?

Här kommer Kalla ut från flygplanet...

#familj #födelsedag #flyg #flygvärdinna #charter #resa #OS

Familj · Flyg · Resor · Sport
Av Helga - 16 februari 2014 21:35

Idag hann jag precis se de svenska skidhjältarna ta guld på en tv-skärm i utrikeshallen. Alla resenärer och besättningsmedlemmar jublade och klappade händerna. Jag såg däremot damerna ta guld på ett hotellrum i Kiruna igår. Fantastiskt kul för oss Svenskar med framgångarna!!!

Idag hade jag en flygning till Ryssland och vi flög hem några idrottare från OS bl a. En bra dag som slutar i en hotellsäng som så ofta.

God natt!

#OS #sport #hotell #flyg #flygvärdinna #TV #guld

Flyg · Sport
Av Helga - 13 februari 2014 13:04

Jag är väldigt förtjust i att titta på skidåkning, speciellt i samband med viktiga lopp och mästerskap. Just nu pågår ju OS i Sochi och Charlotte Kalla har just tagit ännu en silvermedalj. Jag var hemma hos mina föräldrar och fikade när loppet gick och vi såg delar av loppet och målgången tillsammans.

Grattis Kalla och Sverige!!

Jag blev helt tagen av att se Justyna Kovalchuk som enligt sportkommentatorerna haft mycket skadeproblem inför OS och som trots en fotskada lyckas vinna OS-guld! Häftigt!!

Nu har jag storhandlat och laddat upp kylskåpet inför nästa flygturné som börjar imorgon...

#sport #OS #Kalla #silver #sport #guld #flyg #fika #flygvärdinna

Familj · Flyg · Sport
Av Helga - 20 november 2013 06:24

Jo tack!! Jag har det bra i Berlin. Det är så mysigt att träffas och att kunna prata, fika, klia ryggen och allt sånt.

igår var vi på ett hippt café i kvarter liknande söder i Stockholm. Senare när båda ungdomarna var på föreläsningar förberedde jag middagen hemma i deras fina tvåa.

Till fotbollsmatchen laddade vi upp med Svenska flaggan men det hjälpte inte.

Som tröst åt vi då fruktsallad och lite godis.