Inlägg publicerade under kategorin Fotografering

Av Helga - 2 april 2015 17:15

Några bilder från Dubrovnik där vi firar påsken!

#påsk #dubrovnik #kroatien #resa

Av Helga - 13 mars 2015 21:16

Hälsning från Evenes Harstad- Narvik...

När man vaknar i ett rum på ett hotell som ser ut som "lilla huset på prärien" - mitt i ingenstans blir man glatt överraskad när man drar upp sin rullgardin och det ser ut så här utanför fönsterrutan.

#norge #flyg #resa #helga

Av Helga - 1 mars 2015 09:45

Home sweet home efter tre dagar i Norge. Jag kom hem vid sjutiden igår kväll och middagen stod på bordet. Tack för det! Hemlagad mat efter flygplansmat och norska mackor smakar gudomligt...

Tre intensiva dagar med bl a en skidcharter från Oslo till Innsbruck blev det under de här dagarna. Norrmännen är verkligt trevliga och verkade uppskatta att de fick svensk personal på sina flygningar.

Innsbruck...

En norsk fika - våffla med brunost...

Molde...

Humorbild...

Norska språket är bara helt underbart! Här vid en hiss på ett av våra hotell...
Jag vill också "opp og ned" mest hela tiden men nu är det rast och vila några dagar

#flyg #helga #norge #molde #fika #humor

Av Helga - 13 februari 2015 09:44

Igår kväll strax innan vår avgång till Bryssel tog jag ett foto på den här fina solnedgången...

På flygningen hem var det party. Många som jobbar inom EU reser hem med oss på torsdagar och då förstår jag att de vill unna sig lite extra inför helgen. Vin här, öl där, Gin och tonic till henne. När passagerarna steg av var det många som tackade för extra fin service - sånt värmer!

Nu tar jag helg! Det ska bli såå skönt...

#flyg #helga #solnedgång #arlanda #bild #foto #party

Av Helga - 2 februari 2015 19:50

Idag har vi varit ute och flugit i ca 11 timmar. Det har snöat på många håll så våra flighter har haft småförseningar under dagen.

På vår första morgonflight blev det kul när jag skulle demonstrera syrgasmasken inför alla passagerarna och själva munkoppen lossnade från resten, syrgaspåsen och röret. Syrgasmasken flög iväg men som tur var fick jag tag i den igen och kunde skrattande visa upp de två olika delarna som egentligen ska sitta ihop...

Sen har vi så småningom letat oss upp till Luleå och här är det snörekord. Det har inte varit så mycket snö på 50 år. Jag och en kollega har varit ute och ätit indisk middag och vi passade på att ta lite kort...

Årets snö och isdjur...

Det du ser på fönstren är inte bomull utan snö...

#luleå #snörekord #snö #vinter #flyg #helga #syrgas #humor

Av Helga - 19 januari 2015 09:53

Det har varit full fart de senaste dagarna. Jag kom hem igen från Nice i torsdags och på fredagen hade jag en studiedag inför den årliga nödträningen. Vi har skrivningar och ska klara det praktiska på ett bra sätt så det gäller att läsa på. På fredagskvällen var vi bjudna hem till mina föräldrar och där hade min syster (som bor i Norge) ordnat med "Norsk afton". Vi åt fiskkakor med stekt lök, remouladesås, vit sås, kokt potatis och kapris bla. Riktigt gott!

Hela lördagen var det nödträning med allt vad det innebär. I år var temat brand och vi fick träna på att släcka bränder och utrymma flygplan vid brand. Sen på kvällen gick vi till restaurang Hodja i Uppsala för att fira dotterns 20-årsdag.

Egentligen fyller vår dotter år idag men idag på morgonen har jag varit med henne till sjukhuset och ungefär nu ska hon opereras och ta bort sin sköldkörtel. Jag hoppas höra av henne så snart hon vaknar till och då ska vi hälsa på så fort vi får.

Här kommer de sista bilderna från Niceresan. Nu när snön ligger vit utanför fönstret känns det mysigt att se tillbaka lite;

#helga #flyg #resa #operation #bilder #nice #frankrike #norge #hodja #hälsa

Av Helga - 13 januari 2015 19:42

Idag var det inte fullt lika fint väder här i Nice som igår så det blev lite shopping först. Det är REA överallt nu i januari. Sen på eftermiddagen sken solen ett tag igen och då var jag alldeles i närheten av stranden. Då var det bara att sätta sig där längs med en vägg en stund och njuta av ljuset och värmen.

De här bilderna tog jag igår;

#helga #resa #nice #nicefrankrike #loppis #sol #strand

Av Helga - 16 november 2014 10:31

Klockan är halv elva men för mig är det morgon. Timmen blev sen igår och avslutades med en kopp te och en knäckemacka vid köksbordet mitt i natten...

Redan vid 9.35 checkade jag in på Arlanda för att flyga till Gran Canaria tur och retur. Du kan säkert räkna ut att det blir en lång arbetsdag. Vi landade på arlanda igen 23.30 Puh! Jag hade ändå en kanondag med underbara passagerare och en suverän besättning.

När jag såg havet och kände de ljumma vindarna blev jag oerhört sugen på att stanna kvar...

En av tjejerna i besättningen jobbade sin sista dag hos oss. Det blev lite nostalgiskt för henne och vi tog flera kort som hon skulle ha kvar som minne. Lika bra att hon fick en riktig mastodontdag på slutet så hon verkligen fick ta farväl av flygeriet ordentligt.