Inlägg publicerade under kategorin Mat och recept

Av Helga - 20 november 2015 08:52

Efter jobbet igår kom jag slutligen hem efter tågstrulet som jag skrev om i förra inlägget. Jag hann vara hemma en stund och läsa tidningen och sen åkte jag till stan igen. Jag besökte gå - och löpkliniken och gjorde en fotanalys. Där kom de fram till att jag ska få inlägg till skorna eftersom jag har ont i fötterna som blivit lite överbelastade. Inte så konstigt med tanke på hur mycket vi går och står på jobbet.

Bild från spåret mellan Uppsala och Knivsta igår. Det här tåget stod still på spåret från morgon till eftermiddag.

Idag blir det gym, handling och bullbak. Underbart att vara hemma några dagar.

#tågstrul #gym #hälsa #helga #bullbak #fötter

Av Helga - 19 november 2015 11:44

Nu på väg hem efter fem dagar ute på turné. Oturligt nog stod tågtrafiken stilla mot Uppsala pga en kopparstöld på spåren så nu står jag på en överfull buss. Det är säkert 30 personer som har ståplats.

En söt kollega köpte scones till oss i besättningen inför den sista flygningen. Här ser du hur vi dukat upp och firar lite grand.

Fem dagar borta hemifrån känns. Nu längtar jag hem!

#helga #flyg #fika #scones

Av Helga - 13 november 2015 09:38

God italiensk mat och fina vänner. Det kan aldrig vara fel!

#helga #italienskt #godmat

Av Helga - 12 november 2015 16:14

Jag fick ett haveri i min mobiltelefon förra veckan - ja den bara dog helt plötsligt. Tur som en tok hade jag iallafall eftersom jag hade en ledig dag kvar och hann skaffa en ny telefon. Det är ju mycket appar och annat som måste fixas tillbaka i telefonen och det mesta funkade bra innan jag skulle ut och flyga igen. När jag sen var i Åbo på övernattning ville jag fixa min Swisch-app men det funkade inte alls (antagligen för att jag var utomlands). Desto bättre gick det nästa dag när jag var i Umeå och nu tror jag allt funkar som det ska igen.

Utom idag då när jag råkade skicka ett sms till fel kompis pga att kontakterna var lite ihopblandade.

Ikväll ska jag ut och äta middag med kompisar på en italiensk restaurang och lunch har intagits med dottern på stan efter ett gympass. Känns härligt att vara ledig igen några dagar.

På jobbet håller vi på att prova storlekar för att vi snart får nya uniformspersedlar. Den nya uniformen kommer att bli ganska lik den vi har idag men med vissa förändringar och förbättringar. Jag ser fram emot uniformsbytet. I förrgår fick jag byta ut min jobb-handväska, som var väldigt ful och sliten. Jag fick ta en väska som var lätt begagnad men bra mycket finare än den jag hade. Vi har det bra som får beställa uniformsdelar gratis men enligt ett poängsystem. Det enda vi betalar själva är strumpor, skor och stövlar.

Här ser du en bild med alla uniformer vi haft genom åren...

#helga #flyg #flygvärdinna #mobiltelefon #haveri #uniform #gym #hälsa

Av Helga - 7 november 2015 03:41

Hoho!
Jag vill bara göra mina läsare uppmärksamma på att nu åker jag till jobbet.

#fyvadtidigt #flygvärdinna #helga #lördag

Gårdagens middag blev stekt abborre med stuvad potatis.

Av Helga - 3 november 2015 09:30

När jag kom hem igår förmiddag blev jag riktigt överraskad. Där stod en jättefin rosbukett - du vet en sån där med höga skaft.

Så fina!

Sen blev det gym för tredje gången sedan jag tog mig i kragen och så lunch med dottern. Nu köpte jag faktiskt ett årskort på friskis och svettis och eftersom jag  kommer att gå dit på dagtid så kostade det bara runt 2000 kronor. Jämför man med andra träningsanläggningar så är det billigt.

Ikväll ska vi ha middagsgäster. Har man inte så många lediga helger får en tisdag duga. Då kommer vi att vara 11 personer vid bordet, men bara familjemedlemmar. Jag ska göra en laxsida späckad med chevre och soltorkad tomat, en rostad potatissallad med citron-creme fraiche. Sen blir det en chokladkaka med kokostäcke, grädde och fruktsallad till efterrätt.

#helga #hälsa #rosor #träning #gym #middagikväll #ledig

Av Helga - 21 oktober 2015 13:39

Idag har jag och dottern varit på Friskis och Svettis och tränat på deras gym. Vår dotter har ju varit elitidrottare så en bättre lärare kan man ju knappast ha. Nu ska jag nog våga gymma även på egen hand framöver. Efteråt åkte vi till ett stort köpcentrum och åt lunch i deras food court. Jag valde att äta sushi och tösen tog en libanesisk gryta med ris. Det blev så mycket kvar av grytan så vi bad att få ta hem det i en låda,  en "doggy bag". En student behöver ju vända  på slantarna och då är det ju synd att kasta bort så god mat.

Igår träffade jag mamma och pappa. Jag hjälpte dem med lite grejer hemma först och sen åkte vi till ett mysigt konditori. Imorgon bär det av igen, bl a till Malmö. Väskan ska packas och den här gången tar jag med mig träningskläder. Hotellet i Malmö har nog det finaste gym jag sett.

#helga #hälsa #gym ##träna #sushi #libanesiskt #mat #friskisosvettis

Av Helga - 17 oktober 2015 21:12

En liten hälsning från arlanda i skymningen...

Idag fick jag också brått ut till Arlanda på jouren. Jag börjar bli bra på det här med brandkårsutryckningar nu.

Nu på ett hotellrum med en hamburgare och sötpotatis-pommes i magen. Mys på en lördag även om det blev hemifrån den här gången.