Inlägg publicerade under kategorin Flyg

Av Helga - 12 juni 2016 16:27

Strejken fortsätter men idag pratar parterna med varandra igen. Jag hoppas på en snar lösning som båda parter blir nöjda med. Händer inget snart måste nog flighter ställas in imorgon också åtminstone halva dagen.

Vad gör jag då?? Jo, jag hade jour idag och detsamma gäller imorgon så vi kan börja jobba igen så fort strejken avbryts.

Jag passar på att laga mat och baka till midsommar. Nåt måste man ju göra.
En del kollegor har fått hjälpa till ute på Arlanda.

#flyg #helga #strejk #matlagning #baka

Av Helga - 11 juni 2016 09:00

Idag skulle jag ha flugit till Grekland men pga strejk bidde det inget.

Jättetråkigt för våra passagerare!

Jag är inte insatt i förhandlingsdetaljerna så det blir ingen kommentar om det. Jag hoppas bara att parterna kommer överens så fort som möjligt.

Sitter du i klistret titta på t ex;

www.sas.se

www.swedavia.se

eller ditt charterbolag

www.apollo.se

www.ving.se

www.airtours.se

#helga #resa #flyg #strejk #Grekland

Av Helga - 7 juni 2016 22:48

Det har varit en intensiv arbetsvecka med sena kvällar.Jag hade en ny elev i fyra av de fem dagarna och bl a hade vi ju en charterflygning som jag skrev om senast där vi fick åka hem utan passagerare... Otroligt konstigt och lyxigt!

Grekland i kvällsljus...

Här sitter jag och fikar på hemvägen medan de unga kollegorna ser på film på sina datorer. Jag hade tagit med mig  jordgubbar vilket var uppskattat. En av kollegorna som var med på mn flygning blev "kidnappad" . Det gick nämligen en till flygning i stort sett samtidigt och den flighten skulle ha fullsatt på hemvägen. Det var därför vår kollega fick gå över och jobba på hemvägen istället för att sitta och ha det gött..

Nu är det ledigt igen och idag blev det träning, besök hos mina föräldrar, köp av nya sommarbyxor, hämtning av paket på COOP och hämtning av två nya nattygsbord på MIO.

Imorgon ska jag till en kompis och luncha och det kommer några tjejer till vet jag. Det ska bli kul!

#helga #flyg #charter #jordgubbar

Av Helga - 2 juni 2016 09:23

Tack vare ett schemabyte fick jag två extra dagar ledigt den här gången mot att två dagar försvann på min vårsemester. Jag har njutit av de extra dagarna men nu är det dags att dra på "den blå" igen. Även denna gång blir jag handledare till en nyanställd. Fyra dagar ska vi jobba tillsammans innan hon ska checkas ut. Det blir nattpasset alla dagarna med hemkomst runt 02-03 på nätterna...

Sist jag var ute och flög hade jag bl a en charterflygning till Kreta. Flygbolaget har fått en massa charterproduktion i sommar, vilket är bra. Nu har jag en charter i veckan tills jag påbörjar min sommarsemester. Den här veckan blir det en tomflygning hem från en Grekisk ort - detta för att det är första turen och för att det inte finns några resenärer att "plocka hem".

Det är en fantastisk tid på året nu och jag njuter. Igår blev det en långpromenad tidigt på morgonen innan det blev för varmt.

Magnolian i full blom...

#helga #flyg #natur #försommar #magnolia

Flyg · Natur · Resor
Av Helga - 26 maj 2016 15:13

Nu känns livet gött. Jag är i Göteborg, som så ofta levererar. Solen skiner och det är mysigt att promenera runt i trädgårdsföreningens park en stund efter mycket flygande. Imorgon blir det en lång dag med bl a en charter flygning till Grekland.

En GI-macka med keso och ägg bl a köpte jag på rosencafeet. Riktigt gott och mysigt!

#helga #Göteborg #trädgård #flyg

Av Helga - 25 maj 2016 19:07

Idag gick vi se solen, värmen och havet i Kroatien. Riktigt fint även om vi bara var på flygplatsen.

Den här bilden tog jag i Kroatien förra året. Min nya blivande purserkollega klarade sig galant och blir nu flygfärdig på fredag.

#helga #Kroatien #resa #flyg

Flyg · Resor
Av Helga - 22 maj 2016 17:27

Semestern är nu snart slut och imorgon ringer klockan tidigt igen. Det blir mentorskap för en ny kabinchef i några dagar nu. Kul!

Dottern kom hem en snabbis i fredags och vi hann ses lite men sen har hon ägnat sig åt pojkvän, vänner och vårbal resten av helgen. Imorgon reser hon tillbaka till Wien för att avsluta sina studier där.

Vi hade gäster igår kväll och det var jättetrevligt! Vi var 6 personer och god mat och dryck är ju aldrig fel!

Att jag tappade en flaska rödvin i golvet i köket och fick torka upp mycket "rött blött" var det som tur var ingen som märkte. Flaskan höll också så jag slapp glassplitter. Vi fick fina blommor bl a som present. Sånt man blir glad av!

#helga #flyg #bjudning #blommor #vårbal

Av Helga - 20 maj 2016 08:52

Nu på Arlanda igen men inte för att jobba själv utan för att hämta dottern som ankommer från Wien strax. Vi är glada att det inte var igår hon skulle resa med tanke på gårdagens radarstrul.

Tösen ska bara vara hemma över helgen för att gå på vårbal på sin studentnation. Vi två kommer bara att umgås en stund idag men jag är glad för det lilla.