Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Helga - 4 oktober 2015 19:51

Idag har vi varit på två stora varuhus och köpt ett handfat, ett badrumsskåp och ett spegelskåp till vårt blivande duschrum på landet.

Sen kom det fikagäster klockan tre och det var mina föräldrar, min syster och systerdotter och så min moster som är en pigg 92-åring. Jag bjöd på kanelbullar, mjuk pepparkaka, ostsmörgås och bondkakor.

Sen efter det gick vi en härlig kvällspromenad maken och jag och titta så vacker himlen var...

Nu blir det snart en svampmacka gjord på svamp som maken plockade igår.

#helga #inredning #sommarstuga #natur #fika #kanelbullensdag

Av Helga - 11 juni 2015 16:13

Nu har jag haft några tuffa flygdagar och det har bara varit tidiga morgnar hittills. Idag fick jag dock lite lön för mödan då vi kommit till London för övernattning. Jag tycker nog att shopping är ganska tråkigt egentligen så idag gick jag iväg bort från Oxford Street istället. Jag kom till Little Venice - ett område med kanaler och husbåtar. Det var så mysigt! Jag satte mig på ett café och åt lunch och bara njöt av solen och värmen och utsikten...

På väg tillbaka till hotellet gick jag in på marks&spencer ändå och det blev en somrig t-shirt och en solhatt inhandlat. Vågar man hoppas på en solig sommar och var det inte jag som tycker att shopping är tråkigt?

Lite senare i em har vi i besättningen stämt träff utanför Primark för att äta middag tillsammans. Sen blir det upp i ottan igen imorgon och och ny dag i "röret" men nu med påfylld lust och energi.

#flygvärdinna #helga #flyg

Av Helga - 7 juni 2015 16:35

En aktiv helg på landet blev det med lite städning, fönsterputsning, matlagning och utefix. Det får lov att bli så eftersom vi inte har så mycket mer tid på plats innan midsommar.

Nu är vi bjudna på fika i sonens nya lya efter maten. Kaffet får vi visserligen ta med oss men ändå ;)

#helga #fika #sommarstuga #familj

Av Helga - 9 oktober 2014 16:58

Idag stod städning på schemat. Sen kom jag på att jag hade 2 paket jäst i kylskåpet. Då fick jag ett ryck och det blev hembakt bröd till soppan som vi ska äta ikväll.

#baka #bröd #helga #hemma #middag

Av Helga - 26 juni 2014 22:12

Så började då grävningen på landet idag för att dra in kommunalt vatten och avlopp till stugan. Killen som grävde var otroligt skicklig.

Efter ett tag åkte vi ifrån alltihop och gjorde en utflykt till Marholmen - en konferensanläggning med fantastiskt fina omgivningar vid havet. Där fikade vi och solade vid stranden. Jag har en nära släkting som jobbar på stället också och det var roligt att träffa honom en stund.

Imorgon ska jag träffa en kompis och göra en loppisrunda på Väddö. Mycket roligt nu men snart är semestern slut för min del.

#konferens #fika #marholmen #väddö #loppis #grävning

Av Helga - 7 juni 2014 07:50

Jag är på väg till Arlanda och tågen går idag men med reducerad hastighet. Jag visste om detta så jag är ute i god tid.Landskapet är så försommarvackert!

Se bara...

Idag bär det av norrut och imorgon blir det en charterflygning från denna nordliga stad. Det brukar vara trevligt! Passagerarna är så glada att de slipper åka via Arlanda.

#tågresa #arlanda #flyg #helga #resa #charter

Av Helga - 27 mars 2014 07:37

Jag är en tillfällig Kontorsråtta. Min treveckors kurs har börjat och jag stiger upp samma tid varje dag, äter på bestämda tider och mår riktigt bra av det. Det enda som slår mig är att jag får ont av att sitta still så mycket, särskilt i rumpestumpen.

Hej hopp! Nu tar jag snart tåget för en ny dag som student...

#kurs #student #flyg #flygvärdinna

Av Helga - 24 februari 2014 09:07

Jag har blivit bättre och bättre från förkylningen men ändå inte varit så peppad på att blogga. Känner man så ska man kanske ta en paus för allas bästa. Maken har varit ledig under sportlovet så han har fått "roligt" sällskap av en snorande fru här hemma.

En granne skojade och sa att jag fått OS-sjukan

I fredags hade jag bokat biljetter på Uppsala Konsert och Kongress (UKK) till Thomas Petterssons enmansföreställning - "skakad inte störd". Jag var fortfarande rejält snorig men laddade med halstabletter och nässpray för att inte störa andra. Man kan ju inte missa en sån rolig sak.

På lördagen var min syster från Karlstad i stan och vi ordnade med knytlunch hemma hos oss.

Ja, jag vet! Jag borde ta det lugnt men jag har svårt för det!

Jag fixade två pajer och mjukt bröd, en syrra hade med sig ostar, hårt bröd och rökt fläskfilé, en annan syrra hade med sig pastasallad och våra föräldrar tog med en toscakaka till efterrätt.

Sen igår morse dök hon upp, the long-time-no-see-daughter. Helt underbart att få träffa dottern igen och nu blir det lite vila för henne efter en intensiv termin på ett tyskt universitet.