Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Mindfulness...

Av Helga - 20 februari 2016 16:48


Man är väl inte mer än människa...


Det har varit lite för mycket den senaste tiden med jobb, strul, tester av nya arbetssätt, långa arbetsdagar, skiftarbete och så gamla föräldrar och ett eget liv som ska levas på lediga dagar. Jag har haft lite svårt att sova och jag har haft en känsla av stress. Så klok som jag är (oftast) har jag sjukskrivit mig och varit hemma några dagar extra för att komma ner i varv.


Promenader utan musik i hörlurarna med snöknarr och fågelkvitter som enda sällskap gör mig gott.Gymmet, korsord, vila och åter vila ska få igång mig igen hoppas jag. Jag känner många som har svårt att sätta stopp, så det är just precis det jag försöker göra nu innan det är för sent.


 

#mindfulness #träna #promenera #hälsa #helga #sjuk


  





 
 
tant Hannele

tant Hannele

20 februari 2016 21:03

Klokt att känna efter.

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
wiper

wiper

21 februari 2016 11:41

Ja du det kan bli för mycket ibland och så bra att du kan sätta stopp och göra sånt som lugnar, mindfulness. Detta med att ha åldrade föräldrar som man måste ha uppsyn över känner jag väl till, har fortfarande en mamma i livet och man oroar sig ständigt än om hon är på serviceboende. Jag kunde inte sätta stopp så jag blev utbränd men numera har jag lärt mig så jag har verktyg att ta till

Klokt av dig att lyssna till kroppens signaler.

Sköt om dig nu fina du

Varm kram
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Helga

21 februari 2016 16:02

Tack Malin!

 
Eva

Eva

22 februari 2016 19:59

Himla klokt. Jag har också gjort så några gånger. Är helt säker på att man på så sätt undviker en längre sjukskrivning.

Kram på dig!

Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

27 februari 2016 08:59

Bra! Stoppa i tid! Annars tar det mycket längre tid att komma tillbaka.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards