Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Ledig men mycket på gång ändå...

Av Helga - 18 december 2015 09:23


Julen närmar sig och julskinkan och det allra mesta som behövs i matväg är redan inhandlat, för att slippa den värsta hysterin nästa vecka. I år köpte jag en Gotländsk julskinka som var av bättre kvalitet. Julkorten har gått iväg och småkakor har jag bakat. Fortsättning med julmat och bak fortsätter senare i helgen men nu har jag annat att tänka på eftersom vi ska ha middagsgäster ikväll.


Sonen åker skidor i Åre just nu och dottern har just klarat höstens stora svåra tentamen. Imorgon ska vi på julkonsert och där är dottern med och sjunger i kören. Det känns som jag skulle kunna vänja mig vid att vara ledig mer. Tiden flyger liksom iväg ändå med hemmafix och annat roligt. Nästa gång vingarna kommer på blir i mellandagarna men tills dess ska jag bara njuta.


Nu tar jag ett tillfälligt farväl och ägnar mig åt familjen ett tag. Knäcker nötter, lagar mat, lyssnar på julmusik och myser...


Hoppas du också får möjlighet att vara med några du tycker om och får en fin jul- och nyårshelg!


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

 

     

 

#jul #helga #ledig #julkonsert #åre #familj #ingetflygjustnu

 
 
Ingen bild

Gunnela

18 december 2015 16:39

God Jul och Gott nytt År till dej och Tack för att du delar med dej i din trevliga blogg!

Helga

18 december 2015 17:14

Tack och som sagt God Jul till dig också!

 
Eva

Eva

18 december 2015 19:42

Önskar dig också en God Jul & Gott Nytt År!

Ta hand om dig och din familj.
Krama varandra ofta.

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

19 december 2015 00:02

Tack och ha det bra ni också i jul!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

19 december 2015 23:13

Mysig helg!

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
wiper

wiper

23 december 2015 17:20

Vad skönt att vara lite förberedd så värsta stressen utgår. Det låter jättefint med Gotländsk julskinka. Vad bra att det finns snö i Åre så folk kan åka skidor, annars blir det ju konstsnö.

Vad kul att din dotter sjunger i kör. Har hon klarat rösten bra efter op? min blev ju lite skadad så jag kan inte sjunga mer än på bastoner men jag börjar bli bättre av alla övningar.

Nu önskar jag dig och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År

Stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

24 december 2015 00:17

Vi hade tur då dottern fick tillbaka din röst efter 6 veckor men det var tufft att inte veta hur det skulle bli.

 
Susjos

Susjos

24 december 2015 00:23

Tittar in och önskar dej en God Jul och Gott Nytt År! Så underbart att du har fått semester! Jag har också (för första gången på 8 år) fått semester över jul och nyår, det är heeelt fantastiskt!!!

http://susjos.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

25 december 2015 10:52

Ha det så mysigt med familjen. God fortsättning..

http://nouw.com/enkelthemma

 
Åsa

Åsa

30 december 2015 21:57

Känns som om det var länge sen det var jul men det var ju mindre än en vecka sen. Hoppas du hade det riktigt skönt!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards