Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Intensivkurs på körskola i sommar...

Av Helga - 16 juni 2015 15:43


En del av mina kollegor har oanade talanger och kunskaper. Jag tror inte många av våra passagerare skulle tro mig om jag berättade att den ena av mina arbetskamrater på flighten idag är arkitekt och att han dessutom gett ut böcker om servettbrytning. Han är dessutom vida känd för sina fantastiska pepparkakshus som han ofta gör på beställning i adventstid.


Vi har en paus från flygningar nu en stund och jag har tagit mig en avslappningsmassage i en fåtölj på trafikkontoret. Den nyaste massagestolen masserar även fötterna. Vi som går och står så mycket får ofta trötta fötter och jag kan lova att det är skönt att få fossingarna knådade.


Jag pratade nyss med dottern i telefon och nu i början av sommaren ägnar hon sig åt en intensivkurs på körskola. Under terminerna har hon inte så mycket tid till sånt så nu hoppas vi att hon ska ha ett körkort i sin hand innan höstterminen iallafall.


   


#helga #flyg #körskola #massage #utbildning



 
 
Åsa

Åsa

16 juni 2015 21:33

Det är kul med folk som gör saker som man inte förväntar sig. Modigt och häftigt.

Hoppas det går bra för dottern!
Bilen (folkabussen på bilden) hade jag inte tackat nej till1

http://wessand.blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

18 juni 2015 11:27

jag fick fotvård och ansiktsmask av dottern igår :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
wiper

wiper

20 juni 2015 14:17

Det är verkligen kul att folk kan variera sig och ta fram oväntade kunskaper. Han har verkligen många strängar på sin lyra

Förstår att när man går mycket så är massage fantastiskt och behövligt. Jag skall själv försöka få detta för min rygg, jag har själv gått och stått mycket i många av mina yrken.

Vad bra gjort av din dotter att förkovra sig mer. Hoppas hon snart har sitt körkort, det är guld värt.

Hoppas du och din familj har en härlig midsommar och njuter

kramar
Malin

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
tant Hannele

tant Hannele

20 juni 2015 18:17

Övningskör du med henne?

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Helga

20 juni 2015 22:48

Nä det är maken som kört och så körskola.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards